شناسهٔ خبر: 22644588 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار عامری:

داستان کوتاه فرصتی برای انتقال مفاهیم بزرگ است

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به ظرفیت‌های داستان کوتاه گفت: داستان کوتاه فرصتی برای انتقال مفاهیم بزرگ است.

صاحب‌خبر -
داستان کوتاه فرصتی برای انتقال مفاهیم بزرگ است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار داوود عامری در مراسم اختتامیه هفتمین جایزه ادبی یوسف که عصر چهارشنبه اول آذرماه در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامی داشت هفته بسیج با اشاره به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت اظهار داشت: باید قدردان مدافعین حرم و سلحشورانی باشیم که سر دادند تا صلح، امنیت و سر بلندی برای امت اسلامی خلق کنند.

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: سخن گفتن در یک محفل ادبی نیازمند توجه به زبان ادبیات است، چرا که اهل ادب در ساحت بیانی و معانی خالقان آثار هنری هستند و به همین خاطر اهالی ادب و هنر، مایه فخر و افتخار ملت هستند و نقش بزرگی در انتقال مفاهیم غنی حوزه دفاع مقدس بر عهده دارند.

سردار عامری اظهار کرد: ادبیات دفاع مقدس با خلق جذابیت ادبی می‌تواند پیام رزمندگان اسلام را در قالب هنر داستانی به جامعه امروز و نسل های آینده منتقل نماید. داستان کوتاه با وجود قدمت دیرینه خود، به جهت انتقال سریع و عمیق مفاهیم و همچنین با توجه تغییرات شکلی و ابزاری زندگی بشر و سریع تر و کوچکتر شدن، جایگاه بهتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروزه داستان کوتاه برای انتقال مفاهیم یک روش ارزشمندی است که در دنیا کارکرد های  زیادی از جمله کارکردهای رسانه ای، آموزشی، هنری و تبلیغی  دارد و رسانه‌های مطرح دنیا نیز از این روش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنند و به جهت تاثیرگذاری عمیق خود در موزه‌های دنیا نیز برای تصویر سازی خاطره انگیز و معنا بخشی به آثار مورد بهره‌برداری و توجه قرار می‌گیرد.

سردار عامری تصریح کرد: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را یک گنج نامیدند، پس ادبیات دفاع مقدس هم گنجینه ای ارزشمند است و شما با پیوند دادن تاریخ سلحشوری رزمندگان اسلام با هنر داستان نویسی و خلق جذابیت های ادبی، نسل های آینده را با غنای بی پایان فرهنگ دفاع مقدس آشنا می سازید.

وی تاکید کرد: قصه نویسی روشی عالی برای بیان مفاهیم بزرگ است و داستان کوتاه قسمتی از این وظیفه بزرگ را بر دوش می کشد که در جهان امروز برد و اثر بیشتری دارد.

سردار عامری ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان و نویسندگان شرکت کننده در این جشنواره، اضافه کرد: ما در ایران می‌توانیم از داستان کوتاه در جهت نشر ارزش های دفاع مقدس استفاده بیشتری داشته باشیم و باید فکری نو در اندازیم و برای مهیا کردن شرایط بهتر جهت بروز استعدادها و بهره مندی از این گونه ی ادبی برنامه ریزی کنیم. امید است دبیرخانه در سال های آینده با همتی بلند این جشنواره را عمیق تر، وسیع تر و بین المللی برگزار کند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما