شناسهٔ خبر: 22644581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

شرایط بانوان در اعطای تسهیلات اشتغالزایی ویژه دیده شود

R41371/P1377/S6,73/CT11

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی گفت: تهیه وثیقه و ضمانت‌نامه بانکی با اشتغال‌های خرد و خانگی مطابقت ندارد زیرا زنان ‏توان تهیه این وثایق را ندارند و باید شرایط آنها در کنار این آئین‌نامه ویژه دیده شود.‏

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، فروغ‌السادات بنی‌هاشم در جشنواره کارآفرینی و اشتغال روستایی در روستای کفسان خمین اظهار داشت: نقش زنان روستایی در رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی خانواده بسیار چشمگیر بوده و یکی از دغدغه‌های آنها اشتغال فرزندانشان است که به‌دنبال بسط دادن اشتغال در میان فرزندان خود هستند و در این زمینه به کمک دولت نیاز دارند.

وی افزود: به همین منظور لازم است که روند ارائه تسهیلات تسهیل شده و یک سری از قوانین در این زمینه بازنگری شود زیرا تهیه وثیقه و ضمانت‌نامه بانکی در حوزه اشتغال، با اشتغال‌های خرد و خانگی مطابقت ندارد زیرا زنان توان تهیه این وثایق را ندارند و باید شرایط آنها در کنار این آئین‌نامه ویژه دیده شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دریافت تسهیلات متقاضیان از صندوق اعتبارات خُرد بدون ارائه وثیقه و ضمانت می‌تواند الگویی خوبی باشد و شاهد هستیم که در مدت یک سال گذشته هیچ گونه معوقه‌ای در بازپرداخت این تسهیلات ایجاد نشده است.

بنی‌هاشم بیان کرد: بنابراین باید با اعتماد به این قشر پیش برویم و همچنین لازم است که بانک‌های عامل هم در این زمینه همکاری مساعد را داشته باشند و با اعتماد به سرمایه‌های اجتماعی و تشکل‌های روستایی زمینه پرداخت تسهیلات به فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: عدم دسترسی به بازارهای بین‌المللی از دیگر مشکلات کارآفرینان روستایی است و دولت باید با توجه به این موضوع ظرفیت‌ها و امکانات استان و شهرستان‌ها را به سمت فروش و بازاریابی محصولات این کارآفرینان سوق دهد که برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی ‏ عنوان کرد: ایجاد صنایع بسته‌بندی محصولات تولیدی با نشان تجاری می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بحث بازاریابی محصولات داشته باشد و برپایی نمایشگاه‌های دائمی هم می‌تواند گام مهمی در معرفی محصولات باشد، جای غرفه‌های ویژه زنان در بازارهای محلی شهرها خالی است و این موضوع باید به منظور معرفی محصولات تولیدی بانوان مد نظر باشد.

بنی‌هاشم اضافه کرد: خوشبختانه فروشگاهی دائمی تحت عنوان مرکز رشد در اراک راه‌اندازی شده که در این فروشگاه غرفه‌ای برای بانوان روستایی هم دیده شده که نیاز به معرفی بیشتر دارد زیرا اطلاع‌رسانی در این زمینه کم‌رنگ به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما