شناسهٔ خبر: 22644369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری جهاد دانشگاهی کشور

17 هزار شغل توسط پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور ایجاد شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور گفت: 17 هزار شغل شامل هفت هزار شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیرمستقیم در سال جاری توسط پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی در کشور ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

محمد صادق بیجندی روز چهارشنبه در حاشیه همایش مسیرآینده من در دانشگاه اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار کارآفرین در سال جاری موفق شدند در بخش های کشاورزی، پزشکی، صنایع دستی، فرهنگی و آی تی این فرصت های شغلی را متناسب با نیاز جامعه ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: با فراهم شدن امکانات و بسترهای لازم می توان از این ظرفیت برای کاهش نرخ بیکاری در بخش های مختلف کمک گرفت.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی دربخش دیگری از سخنانش، مشاغلی که در آینده پا به عرصه فعالیت می گذارند را شامل، جراحی از راه دور، احیاکنندگان طبیعت، متخصصان تسهیل پروژه، درمانگران سال های پایانی عمر، طراحان بازی سازی، مشاوران رباط، متخصصان رسانه ای عنوان کرد.
بیجندی با بیان اینکه در آینده نه چندان دور برخی مشاغل از گردونه فعالیت حذف می شود گفت: برای نمونه تاکسی اسنپ در تهران فعالیت خود را گسترده است و با توسعه خدمات در اینده شاهد تنزل فعالیت آژانس های حمل و نقل با 40 سال قدمت در تهران خواهیم بود.
وی اظهار کرد: در کارخانه های ژاپن در برابر هر 10 هزار کارگر یک هزار و 500 ربات در حال فعالیت همپای کارگران هستند و حوزه کسب و کار ایران نیز باید پیرو این رویه باشد.
معاون جهاد دانشگاهی گفت: در آینده مشاغلی نظیر کشاورزی، کار در واحدهای صنعتی، گزارشگری، آموزگاری، فعالیت در بخش های مراقبتی، وکالت و و کارشناسی حقوقی، حسابداری، خدمات حمل و نقل، صندوقداری کمرنگ می شود و باید کسب و کارهای جایگزین را مدنظر داشت.
بیجندی افزود: پیش بینی شده در سال 2025، فروش تلفنی با نرم افزاری به نام املیا انجام شود و از پیامدهای آن بیکاری 250 میلیون اپراتور است و با پا گرفتن این نوع فروش هند بیشترین سهم بیکاری را خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: 92 درصد مردم آلمان سهامدار شرکت های تولیدی در این کشور هستند اما در ایران این رقم به کمتر از چند درصد می رسد.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی همچنین گفت: سهیم نبودن مردم ایران در واحدهای صنعتی و دولتی به این معنا است که مراکز دانشگاهی نتوانسته اند به صورت پررنگ منابع مالی سرگردان را به سمت بازار سرمایه و کارآفرینی پردرآمد هدایت کنند.
بیجندی افزود: به طور معمول سرمایه مردم کشور در مسکن، تلفن همراه، سکه و ماشین سوق یافته و جهت دهی علمی برایسرمایه گذاری های ایمن و سودآور برای منابع مالی سرگردان مردم وجود ندارد.
در این همایش تجربیات کارآفرینان شامل مدیر موزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، طرح فستیوال شهر هوشمند و طرح فاوا برای علاقه مندان معرفی شد.
در تقویم ایران از 22 آبان تا 3 آذر ماه به عنوان هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما