شناسهٔ خبر: 22644202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وحدت ، همسویی و هم افزايي جبهه مقاومت، سقوط داعش را رقم زد

وزيرآموزش و پرورش درجمع فرماندهان بسيجي حوزه ستادي گفت: وحدت، همسویی، يكدلي و هم افزايي جبهه مقاومت، سقوط داعش را درپی داشت وادامه این وحدت مانع ظهور داعشی دیگرمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، عصرامروز سيد محمد بطحايي در نشست فرماندهان پايگاه هاي بيستگانه مركز بسيج در سالن اجتماعات ساختمان شهيد رجايي، ياد و خاطره همه شهدا به ويژه شهداي فرهنگي و دانش آموز و امام راحل را گرامي داشت واظهاركرد: تقارن هفته بسيج با حلول ماه ربيع الاول و سقوط داعش را گرامي مي داريم و اميدواريم جهان اسلام ديگر شاهد ظهور و بروز نحله هاي خطرناكي چون داعش نباشد .

وي افزود: پيروزي جبهه مقاومت تنها، پيروزي ايران، اسلام و جهان تشيع نبود بلكه پيروزي بشريت بر شجره ملعونه بود و اين پيروزي خدمتي بزرگ به تمام دنيا به حساب مي آيد .

بطحايي ادامه داد: داعش امروز از بين رفت اما همه كساني كه درحوزه علوم تربيتي كار كرده اند نمي توانند مطمئن باشند كه داعشي ديگر با ظاهري متفاوت ظهور و بروز پيدا نكند .

وي تصريح كرد: وحدت مهم ترين عامل پيروزي جبهه مقاومت بر داعش بود زيرا گروه هاي مختلفي با انسجام و يكدلي، اختلافات را كنار گذاشتند و تنها به پيروزي و غلبه براين نحله خطرناك انديشيدند .

وزيرآموزش و پرورش، وحدت، هم سويي و هم گرايي را باعث هم افزايي دانست و خاطر نشان كرد: بامسائل و مشكلات زيادي مواجه هستيم و هجمه هاي فراواني را از سوي كشورهاي مختلف حتي از جانب برخي از كشورها كه موجوديت شان را مديون ايران هستند شاهد هستيم پس در چنين شرايطي بايد به هدف مشترك نگاه كرد و منافع فردي را ناديده گرفت و چشم اندازمان تنها تعالي نظام اسلامي باشد  زيرا رستگاري  بشريت در اعتلاي اسلام است .

وي عنوان كرد: جنايات داعش ريشه در افكار و باورهاي برخي انسان ها دارد كه تيشه بر ريشه فطرت مردم مي زنند و تنها وحدت همه دلسوزان است كه مي تواند از تشكيل داعش ديگري جلوگيري كند .

عضو كابينه تدبير واميد ادامه داد: تحليل هاي زيادي در خصوص چرايي ظهور داعش صورت گرفته است اما آنچه در همه تحليل‌ها مشترك است عدم تربيت صحيح جوانان و نوجوانان براساس آموزه هاي ديني است كه باعث شد بسياري ازافراد جذب گروهك داعش شوند .

وي افزود: كساني جذب داعش و مرتكب جنايت شدند كه در قلب اروپا در رفاه زندگي مي كردند بنابراين از اين منظر مسئوليت دست اندركاران نظام های تعليم و تربيت بسيار سنگين است .

بطحايي گفت: خوشبختانه آمار افرادي كه از ايران به داعش پيوستند انگشت شمار و وبسیارمحدوداست اما يك نفر هم زياد است و نبايد چنين اتفاقي بيفتد، بنابراين از اين منظر تحول در عرصه نظام تعليم و تربيت امري اجتناب ناپذير است كه بايد با سرعت بيشتري انجام شود .

وزيرآموزش و پرورش اظهاركرد: اگر سخن از تحول در برنامه هاي درسي مي شود مقصود نفی تلاش هاي گذشتگان نيست بلكه استراتژي آينده ايجاب مي كند تحول دائما و با سرعت و همزمان با تحولات دنيا انجام شود .

وي گفت: يكي از مهم ترين خطراتي كه جامعه را تهديد مي‌كند آسيب هاي اجتماعي است چنانكه رهبر معظم انقلاب در سخنان اخيرشان، آسيب هاي اجتماعي را بزرگترين دشمن امروز جامعه دانستند و اين امر بار مسئوليت متوليان نظام تعليم و تربيت را بيش از پيش سنگين مي كند .

بطحايي خاطرنشان كرد: فضاي مجازي درعين حالي كه فرصت ارزشمندي است يك تهديد بزرگ نيز هست پس بايد با روش هاي مناسب جامعه مخاطبين را با آسيب هاي اجتماعي و عواقب آن در علم و شخصيت آنها آشنا كنيم؛ بنابراين بايد آموزش ها را به تدريج تغيير دهيم .

وي تحول در نظام تعليم و تربيت را براي جامعه فردا، اجتناب ناپذير برشمرد و افزود: براساس سياست هاي دولت و سند تحول بنيادين بايد در مسير تحول حركت كنيم .           

نظر شما