شناسهٔ خبر: 22644201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

// اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیریها//(10)

برگزاری کمیسیون مفهوم شناسی و مبانی فکری محبان اهل بیت(ع) و تأثیر آراء اندیشمندان و علما در شکل گیری امت واحده

کمیسیون "مفهوم شناسی و مبانی فکری محبان اهل بیت(ع) و تأثیر آراء اندیشمندان و علما در شکل گیری امت واحده" در حاشیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیریها در سالن اصلی اجلاس سران برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظریه های مربوط به مفهوم و پیدایش محبان اهل بیت(ع)، مبانی اندیشه فکری و معرفتی پیروان اهل بیت(ع)، انگیزه های سیاسی و اجتماعی حاکم بر قرون اولیه اسلامی در شکل گیری مذاهب اسلامی، معنویت، عدالت، عقلانیت و اجتهاد راز قوام و شکوفایی مذاهب اسلامی؛ حیات فکری و اندیشه سیاسی، سیره عملی اهل بیت(ع)؛ میراث مکتوب محبان اهل بیت(ع)و .... از جمله محورهای این کمیسیون بود.

یکی از شرکت کنندگان یمنی حاضر در این کمیسیون با ذکر پیروزیهای ایران در زمینه های مختلف گفت: عربستان با ایران دشمنی می کند، چرا که ایران حامی فلسطین است؛وی همچنین به پیشرفتها و پیروزیهای یمنی ها علی رغم کمبود امکاناتشان اشاره و بر ضرورت استفاده از تجارب مشترک بین دو کشور تأکید کرد.

در کمیسیون مذکور همچنین بر ضرورت گرد آمدن امت اسلام بر محور اهل بیت(علیهم السلام)، نصب العین قرار دادن قرآن و الگو قرار دادن سیره پیامبر اکرم(ص) برای مقابله با فرهنگ انحرافی وهابیت تأکید شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این کمیسیون مسأله جعل فرهنگی و تحریف برخی متون مربوط به اهل بیت(ع)  و همچنین شکل گیری استراتژیهای فکری و فرهنگی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تأکید بر مقابله با آنها بود.

در این کمیسیون خاطر نشان شد که مکتب اهل بیت(ع) میراث مشترک شیعه و سنی است.
 

نظر شما