شناسهٔ خبر: 22643884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارزیابی کاربران توییتر/

پایان داعش، ظهور فصلی جدید در خاورمیانه

تهران – ایرنا- اعلام پایان داعش در منطقه خاورمیانه و پیروزی سپاه قدس از سوی سردار 'قاسم سلیمانی' در شبکه اجتماعی توئیتر با تاکید بر دو محور تقدیر و سپاس از مبارزه سپاه قدس علیه داعش وهشدار نسبت به حضور داعش در عرصه های دیگر در فاصله کوتاهی به ترند نخست توئیتر تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

پیام سردار قاسم سلیمانی به رهبری با عنوان 'به‌عنوان سرباز در این میدان، با اتمام عملیات آزاد سازی ابوکمال آخرین قلعه‌ی داعش پایان سیطره‌ی این شجره‌ی ملعونه را اعلام می‌کنم' در اغلب توئیت ها انعکاس یافته و بسیاری از کاربران با انتشار عکس هایی از فتوحات سربازان سپاه قدس، مراتب قدردانی خود را اعلام کرده اند.
فضای توئیتر مملو از پیام های احساسی و تقدیر و تشکر از مقاومت سردار 'قاسم سلیمانی' فرمانده سپاه قدس و نیروهای تحت امر وی بوده و با احساس غرور از پیروزی به دست آمده تجلیل کرده اند.
پیام اصلی توئیت ها شامل موضوع زیر است: 'امروز اولین روز بدون خلافت داعش در سوریه و عراق پس از اعلام خلافتشان در تابستان 93 است. این مدت ده‌ها شهر و هزاران روستا با حدود 11 میلیون جمعیت در چنگ آنها بود که دیروز با آزادسازی شهر بوکمال سوریه آخرین دژ آنها سقوط کرد. این پیروزی بر همه آنها که در این مبارزه نقش داشتند مبارک'.
در یکی از توئیت ها با اشاره به آتش افروزی های دشمنان در طی چند دهه گذشته در منطقه خاورمیانه می خوانیم: 'جنگ 8 ساله، جنگ 22 روزه، جنگ 33 روزه، جنگ 6 ساله (با داعش). جنگ از شما بُرد از ما'.
همکاری و همگرایی نیروهای سپاه قدس در میدان مبارزه همچنین مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در یکی از توئیت ها آمده است: '#پایان_داعش با مجاهدت مشترک نیروهای انقلابی ایران، عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان. این یعنی پایلوت #تمدن_نوین_اسلامی عمل کرده است!'

** تجلیل از شخصیت سردار سلیمانی
تجلیل از مقاومت سپاه قدس در برابر داعش در میدان مبارزه وجه غالب پیام های توئیتری بوده که کاربران علاوه بر تبریک به مناسبت پیروزی و اعلام پایان داعش در منطقه، از منتقدان مقاومت و حضور سپاه قدس در میدان رزم علیه داعش، نیز انتقاد کرده اند. در همین رابطه یکی از کاربران نوشته است: 'غلبه محور مقاومت بر #داعش مایه وحدت و امید بیشتر در ایران شد. زمستان رفت اما روسیاهی به زغال ماند؛ نظام‌های شاهنشاهی و دولت‌هایی که می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و آنها که معنی و ارزش #مقاومت را نمی‌فهمیدند'. کاربر دیگری توئیت کرده: 'می گفتند داعش 30 سال می ماند، سوریه ویتنام ایران می شود'.
یکی دیگر از کاربران معتقد است: 'پایان کار داعش در عراق اعلام شد.محصول ایران در عراق را مقایسه کنید با محصول ناتو در لیبی. یکطرف بازارهای برده فروشی در ویرانه ای چندپاره چیده می‌شود و طرف دیگر خشن ترین گروه تروریستی در جهان برچیده. رسانه ها اما همچنان ایران را بی ثبات ساز و ناتو را ارتش آزادی بخش می‌نامند'.
برخی از کاربران با تاکید بر جلوه های شخصیتی سردار قاسم سلیمانی و عمل به وعده نابودی داعش نوشته اند: '#وعده_صادق حاج قاسم با موشک محقق شد، نه با گفتمان! تحقق #وعده_صادق حاج قاسم سلیمانی درباره نابودی داعش، باشد که آماده شویم برای نماز در مسجد الاقصی'.
در این میان درخواست های زیادی برای تجلیل از سردار سلیمانی مطرح شده که مهمترین آن از سوی 'آیت‌الله مکارم شیرازی' است مبنی بر 'اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از سردار سلیمانی و همرزمانش تشکر شود و متولیان جایزه #نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند ' .

** هشدار نسبت به ادامه داعش در عرصه های داخلی و خارجی
هشدار نسبت به وجود داعش در عرصه های مختلف با ظاهر متفاوت حتی بعد از پیروزی در میدان های نظامی در اغلب توئیت ها مورد توجه قرار گرفته و کاربران نسبت به خرابکاری های داعشی های داخلی هشدار داده اند. کاربری نوشته: 'برای برکندن ریشه سیاسی نظامی #داعش با همه سختی اش، یک سلیمان کافی بود؛ اما برای درآوردن ریشه فرهنگی اش، بسیار سلمان ها باید'.
یکی از کاربران نوشته است: 'یک نوع داعش داریم ریش بلند می گذارد، سر می برد یک داعشم داریم مسجد و حسینیه آتش میزند هر دو یکی است '. 'منطقه از لحاظ فیزیکی از عناصر #داعش پاک‌سازی شد. ولی به طور کل نابود نشد چون داعش یک تفکر هست و نمونه داخلی‌ش هم زیاد داریم'.
**پژوهشم** خبرنگار : عصمت سلیمانی
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.

انتهای پیام /*

نظر شما