شناسهٔ خبر: 22643795 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سپاسی آشتیانی:

تولیدات جشنواره علامه حلی به سمت پاسخگویی به شبهات هدایت شود

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی و تعداد شرکت کنندگان از نظر کمی امیدوار کننده است گفت: باید به رشد کیفی این جشنواره افزود و پژوهش‌ها به سمت پاسخگویی به شبهات هدایت شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، امروز، اول آذر در مراسم تجلیل از نفرات برگزیده و شایسته تقدیر نهمین جشنواره علامه حلی استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: نابودی داعش به دست نیروهای پرتوان مقاومت برای جامعه اسلام بشارت است، برای دفع این غده سرطانی و فتنه انگیز همه مسلمانان احساس وظیفه کرده و به میدان شتافتند.
وی تصریح کرد: محور اصلی جشنواره علامه حلی پژوهش محوری است، در تحقیق فقط زیبایی مورد نظر نیست، دانش و توانایی علمی گام بسیار مهمی در ارائه پژوهش‌های فاخر است که به مطالعه، تدبر و خون دل خوردن علمی نیاز دارد.
حجت‌الاسلام سپاسی با اشاره به اینکه کسب علم زحمت بسیار دارد بیان کرد: طلاب حوزه علمیه خود را محدود به کتب حوزوی نکنند مسیر دانش بسیار طولانی است اگر علم محدود و بدون عمق باشد نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.
این مقام مسئول اظهار کرد: علمای بزرگ و مراجع عالیقدر همچون علامه حلی، شهید مطهری و دیگر بزرگان از نظر علمی در سطحی بودند که هر جا نیاز جامعه بود قلم فرسایی می‌کردند، امروز نیز این وظیفه احساس می‌شود پژوهشگران در حوزه‌های مختلف باید از نظر علمی در جایگاهی باشند که متناسب با نیاز روز جامعه آثار فاخر خلق کنند.
وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی و تعداد شرکت کنندگان از نظر کمی امیدوار کننده است، اما باید به رشد کیفی آن افزود و پژوهش‌ها به سمت پاسخگویی به شبهات هدایت شود پاسخ گویی به مسائل و شبهات ایجاد شده مایه کمال علمی است، پژوهشگران به عنوان مدافع حریم دین باید جوابگوی جهانی باشند.
حجت‌الاسلام سپاسی در پایان گفت: همگی قبول داریم اسلام دین کاملی است پس باید به عنوان مسلمان از این ادعا دفاع کنیم، چنانچه گذشتگان چنین کردند اصل شبهات گذشته امروز نیز مطرح است اما باید جواب جدید و به روز به آنها داد.

نظر شما