شناسهٔ خبر: 22643290 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

آیا برای قبول پست مدیریت آماده هستید؟

در صورتی که افراد بخش‌های دیگر سازمان، تصور می‌کنند که شما همین الان هم بخشی از کارها را مدیریت می‌کنید، پس نشان می‌دهد که به اندازه کافی از فرآیند‌های شرکت اطلاع دارید و در عین حال با سایر بخش‌ها نیز همکاری می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  وقتی پیشنهاد ترفیع در قالب پست مدیریتی جدید در سازمان به شما داده می‌شود، قطعا هیجان‌زده شده و شاید در قبول یا رد آن دچار تردید شوید. اگر در مورد پذیرش پیشنهاد ترفیع در قالب سمت مدیریتی، اطمینان کافی ندارید، در ادامه قصد داریم 10 موردی را بررسی کنیم که نشان از آمادگی پذیرش سمت مدیریت توسط شما دارند:

1- اگر هم‌اکنون از سوی گروه کاری که در آن فعالیت می‌کنید، مورد احترام هستید و سایر اعضا نیز شما را دوست دارند، به این معنی است که از نظر آنها شما وظیفه‌شناس، اخلاق‌مدار و حرفه‌ای هستید و آماده‌اید که سمت جدید را بپذیرید.

2- آیا همواره از همکاران خود می‌پرسید: فرآیندهای شرکت چگونه است؟
شرکت چطور کسب درآمد می‌کند؟ چطور می‌توان در بازار رقابت کرد؟
در این صورت حتما در مورد جزئیات نحوه کارکرد شرکت‌تان کنجکاو هستید که این مساله نشان می‌دهد آمادگی پذیرش پست مدیریت جدید را دارید.

3- اگر از نحوه رفتار و تصمیم‌گیری مدیران خوب و بد شرکت نکات مهمی را آموخته‌اید، پس می‌توانید در سمت جدید مدیر خوبی باشید.

4- اگر تلاش می‌کنید با سایر بخش‌های شرکت خود ارتباطات قوی ایجاد کنید و به دنبال همکاری بیشتر بین بخش‌های مختلف هستید، پس می‌توانید آماده پذیرش سمت جدید شوید.

5- آیا همواره می‌خواهید در زمینه خودشناسی و نیز شناخت سایر انسان‌ها پیشرفت کنید؟ پس باید بدانید که این مساله در مدیریت موفق شما در آینده تاثیر بسیاری دارد و نشان می‌دهد اکنون آمادگی مدیریت را دارید.

6- آیا سایر همکاران نظرات شما را در مورد فعالیت‌هایشان جویا می‌شوند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، نشان می‌دهد که شما همواره دوست دارید اطلاعات خود با دیگران را به اشتراک بگذارید که این مساله نکته مثبتی برای یک مدیر است.

7- در صورتی که افراد بخش‌های دیگر سازمان، تصور می‌کنند که شما همین الان هم بخشی از کارها را مدیریت می‌کنید، پس نشان می‌دهد که به اندازه کافی از فرآیند‌های شرکت اطلاع دارید و در عین حال با سایر بخش‌ها نیز همکاری می‌کنید.

8- اگر هم‌اکنون ایده‌هایی در مورد بهبود فرآیندهای کاری به‌منظور صرفه‌جویی در زمان، انرژی و بودجه دارید، پس برای پذیرش پست مدیریت آماده هستید.

9- اگر همواره برای شنیدن صحبت‌های همکاران گوش شنوا دارید و حتی به دلیل پرسشی که مطرح می‌کنند، با کمال میل کارتان را متوقف می‌کنید و به آنها کمک می‌کنید، این رفتار شما می‌تواند نشان از آمادگی‌تان برای پذیرش سمت مدیریت جدید باشد.

10- آیا پتانسیل‌های افراد دیگر را به خوبی تشخیص می‌دهید و تلاش می‌کنید آنها را در راستای به‌کار‌گیری قابلیت‌هایشان، یاری رسانید؟ پس در این صورت قطعا آمادگی مدیریت را دارید./منبع: دیجیاتو

نظر شما