شناسهٔ خبر: 22643147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس محیط زیست مشگین‌شهر:

محل‌های دفن پسماند در حاشیه شهرستان مشگین‌شهر ساماندهی می‌شود

R41374/P1336/S6,49/CT11

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر گفت: محل دفن پسماند و زباله در حومه شهرستان مشگین‌شهر و اطراف روستاهای این شهرستان ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، یوسف محمدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی وضعیت پسماند و زیست محیطی در مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال‌حاضر وضعیت دفع پسماند و زباله در حومه شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نیاز است تا به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی بیش از حد محیط اطراف روستاها و حاشیه مشگین‌شهر نسبت به ساماندهی محل‌های دفن زباله‌ها و پسماند شهری اقدام شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح زباله از سوی مردم افزود: مدیریت صحیح زباله و پسماند شهری باید در سطح گسترده‌ای در بین مردم فرهنگ‌سازی شود تا بتوان در راستای حفظ محیط زیست نیز گامهای موثرتری برداشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: جمع‌آوری و دفع صحیح زباله، تجمیع زباله چند روستای فاقد محل دفن زباله با تمرکز بر یک محل دفن زباله مطابق استانداردهای زیست محیطی از جمله مشکلاتی است که در حوزه حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر در رابطه با دفع و رفع زباله‌های شهری مطرح است و نیاز است تا با هدف جلوگیری از پخش آلودگی محیطی هرچه زودتر تصمیمات جامع در این زمینه اتخاذ شود.

محمدی گفت: طبق اصل و اساس 50 قانون اساسی و نقش عموم مردم در حفاظت از محیط زیست در همین راستا آموزش شیوه‌های کاهش زباله از مبدا و نحوه جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی توسط دهیاری‌ها بسیار حائز اهمیت است که همه این اقدامات در راستای پاکسازی محیط زیست و هم‌سو بودن با مولفه‌های زیست محیطی می‌باشد و تعامل و همکاری همه‌جانبه دهیاری‌ها لازمه اساسی در این رابطه است.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره آموزش مدیریت زباله و دفع آن در رابطه با مشخصه‌های محیط زیست از جمله اقداماتی است که توسط حفاظت محیط زیست منطقه و با حضور 50 نفر از دهیاران و اعضای شوراهای شهر در مشگین‌شهر انجام شده است که در حاشیه این کارگاه درخصوص نحوه مواجهه با خطرات زیست محیطی و بلایای طبیعی توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما