شناسهٔ خبر: 22643116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی :

آمریکا همان رفتاربی تدبیری و خصمانه قبلی را در برجام دارد

جوان آنلاين

آمریکا در جهان بعد از برجام مانع‌تراشی کرده و اروپا باید در این زمینه ایفای نقش کند؛ ایران باید بتواند در انرژی آبی، بادی، زمین‌گرمایی، خورشیدی، هسته‌ای و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌ برداری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در دور جدید سمینار سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا درهتل عباسی  اصفهان اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که فضای قبل از برجام پدید آمده و آمریکا همان رفتاربی تدبیری و خصمانه قبلی را دارد؛ آمریکا با زورگویی کامل بر خلاف تعهدات عمل می‌کند .

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور گفت : برجام یک مجموعه و غیر قابل تفکیک است ویک طرف این معامله جمهوری اسلامی و طرف دیگر 1+ 5 است و اگر کسی از طرفین از تعهدات خارج شود دیگر برجامی باقی نمی‌ماند .

وی با بیان اینکه ملت ایران در همه تغییرات کشور خود حضور داشته‌اند و جمهوری اسلامی تاکنون چندین انتخابات برگزار کرده است، عنوان داشت: جمهوری اسلامی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را اثبات کرده است .

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با بیان اینکه وفا به عهد جزو آموزه‌های دینی ماست و برجام چیزی به ملت ایران نداده است، ابراز نمود : ایران عضو NPT است و حقوق مسلم زیادی دارد، حقوقی که مردم ما باید تماماً و یک جا از انرژی هسته‌ای داشته باشند ولی به صورت تدریجی به ما می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه برجام چیز خاصی به ایران نداده و آمریکا نباید متوهم شود، اذعان داشت: ما فقط برای آن که حقانیت کشور خود را ثابت کنیم به برجام متعهد شدیم، در خصوص برجام باید شفافیت ایجاد شود و از استانداردهای دوگانه اجتناب شود .

وی افزود: آمریکایی که دم از دموکراسی می‌زند، در منطقه از عربستان حمایت می‌کند، کشوری که حتی یک بار انتخابات آزاد برگزار نکرده و در یمن کودک‌کُشی می‌کند، اخیراً هم دست به گروگان‌گیری‌زده و توحش قرون وسطایی دارد .

ذوالنور خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که دانشمندان جوان ایرانی در انرژی هسته‌ای حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند غنی‌سازی در هر درصدی را فراهم کنند؛ ما باید بتوانیم در زمینه صنعت، پزشکی و کشاورزی به فناوری‌های هسته‌ای دست پیدا کنیم .

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد تأکید کرد: ایران آمادگی دارد که هر دغدغه‌ای در زمینه ایمنی هسته‌ای را برطرف کند؛ اگر بخواهیم کیک زرد لازم خود را تأمین کنیم، آمریکا ممانعت می‌کند در حالی که بر اساس برجام باید کیک زرد در اختیار ایران قرار گیرد .

وی در پایان اذعان نمود  : آمریکا در جهان بعد از برجام مانع‌تراشی کرده و اروپا باید در این زمینه ایفای نقش کند؛ ایران باید بتواند در انرژی آبی، بادی، زمین‌گرمایی، خورشیدی، هسته‌ای و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌ برداری کند .

 

نظر شما