شناسهٔ خبر: 22642987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

از سوی دادگاه استیناف بحرین؛

حکم دو سال حبس «نبیل رجب» تأیید شد

ابنا / ابنا

دادگاه استیناف بحرین حکم دو سال حبس بر ضد «نبیل رجب» را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  دادگاه استیناف بحرین حکم دو سال حبس بر ضد «نبیل رجب» برجسته ترین مدافع حقوق بشر بحرین را تایید کرد.

دادگاه استیناف بحرین امروز اول آذر حکم صادره توسط دادگاه جنایی برضد نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین مبنی بر تحمل دو سال حبس را تایید نمود.

رجب ژوئن ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۶) در پی هجوم نیروهای امنیتی و نقاب زده به منزلش در نیمه شب بازداشت شده و سپس به اتهام نشر شایعات و اکاذیب در خصوص اوضاع داخلی بحرین با هدف کاستن از شأن و اعتبار بحرین محاکمه و به تحمل دو سال حبس محکوم گشته بود.

اتهامات نبیل رجب به مصاحبه‌های تلوزیونی وی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با شبکه های خارجی در خصوص اوضاع حقوق بشر و نا آرامی ها در بحرین و همچنین انتقاد وی به مشارکت بحرین در جنگ یمن باز می‌گردد.

وی از تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶  در بازداشت بسر برده و احتمال زیادی می رود که در قضایای تلفیقی  دیگر که دادرسی آنها در سیستم قضایی غیر مستقل و سیاست زده بحرین به پایان نرسیده مجددا به حکم هایی بلند مدت تر محکوم گردد.

تاکنون موسسات حقوقی بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و همچنین اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه هایی بازداشت و محاکمه رجب را محکم نموده، آن را ناقض حق آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی گشته اند.

.............................
پایان پیام/ 167

نظر شما