شناسهٔ خبر: 22642980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس سازمان بسیج دانشجویی فارس:

هسته‌های مقاومت در جهان به مرکزیت ایران در حال شکل‌گیری است

رییس سازمان بسیج دانشجویی فارس گفت: امروز هسته‌های مقاومت در جهان در حال شکل‌گیری است که کانون آن در ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، اسماعیل قزلسفلی، رییس سازمان بسیج دانشجویی فارس در نشست خبری مشترک با بسیج طلاب و روحانیون به تشریح برنامه‌های هفته بسیج این قشر در استان فارس پرداخت و گفت: بیش از 400 عنوان برنامه در 184 دانشگاه استان فارس در هفته بسیج برگزار می‌شود.
وی مهمترین برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته بسیج را گردهمایی بزرگ "انقلابیون جوان فارس" دانست و تصریح کرد: این برنامه در تاریخ دوم آذرماه در بین‌الحرمین، مرکز همایش‌های شهر و با محوریت سخنرانی سردار غیاثی فرمانده ارشد سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.
قزلسفلی همچنین در حوزه علمی به طرح"زکات دانایی"، در حوزه تبلیغی و سیاسی به "اعزام شبکه تحلیلگران جوان انقلاب اسلامی" در بیش از 60 مسجد درشیراز، برگزاری جسنواره‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و نمایشگاه‌های پوستر و عکس در دانشگاه‌های استان، نشست‌های بصیرتی، و تبیین بازخوانی پیام حضرت امام(ره) به راه‌اندازی بسیج دانشجویی را از برنامه‌های دیگر این سازمان در هفته بسیج دانست.
رییس سازمان بسیج دانشجویی فارس همچنین به اولین نشست خبری مشترک با رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس اشاره کرد و اظهار داشت: امسال این نشست را مشترک برگزار کردیم چرا که این دو قشر بین تمام اقشار بسیج تعاملات فراوانی در طول سال با هم دارند و این برنامه نشان از اتحاد و یکپارپارچگی دانشگاه و حوزه دارد.
وی در ادامه به تحولات اخیر منطقه و نابودی فرقه تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: بعد از عنایت خداوند متعال، حضور مردم و جوانان مدافع حرم ، جضور پررنگ مراجع و علما بخصوص مقام معظم رهبری(مدظله) نقش برجسته‌ای در این پیروزی داشت.
به گفته وی، مدلی که بسیج در دنیا ارایه کرده است، نشان داد که بسیج منحصر به ایران نیست و اگر عراق و سوریه توانستند بر هجمه بزرگ داعش پیروز شوند، با بسیج ملت در مقابل داعش بود.
رییس سازمان بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: امروز هسته‌های مقاومت در جهان در حال شکل‌گیری است و کانون این حرکت، ایران اسلامی است.
قزلسفلی همچنین با اشاره به پیام تاریخی امام راحل(ره) بر راه‌اندازی بسیج دانشجویی و طلبه در اولین روزهای پس از قبول قطعنامه598 خاطرنشان کرد: آن روز جنگ در حال اتمام بود اما کید دشمن همچنان باقی، و چه خوب امام(ره) این را تشخیص دادند که جنگ ما تمام نشده، بلکه صحنه نبرد درحال تغییر بود؛ و در این میان، دو مجموعه بیشتر مورد هدف دشمن بود: حوزه و دانشگاه.
به عقیده وی، تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، آغازی بود بر یک پایان؛ و دشمن تمام ظرفیت خود را در این حوزه‌ها گمارده بود.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سید قاسم کاظمی‌نسب، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس هم به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در این قشر پرداخت و گفت: برنامه ویژه امسال تجلیل از 341 شهید روحانی و طلبه فارس در سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب است.
وی تصریح کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان با همراهی دیگر اقشار بخصوص قشر دانسجو و دانش‌آموز، گلباران قبور مطهر شهدا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با همراهی بسیج دانشجویی، هم‌اندیشی جهت اعتلای اهداف بسیج در حوزه و دانشگاه به صورت مشترک با بسیج دانشجویی از دیگر برنامه‌های این هفته بسیج طلاب و روحانیون فارس است./۸۲۵/د
۱۰۳/ب۲

نظر شما