شناسهٔ خبر: 22642882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس کانون زنان بازرگان استان فارس در پاسخ به شیرازه:

شناسایی بیش از 1500بانوی کارآفرین و بازرگان در فارس/ شیراز میزبان بانوان بازرگان کشور می‌شود

صاحب‌خبر -

شناسایی بیش از 1500بانوی کارآفرین و بازرگان در فارس/ شیراز میزبان بانوان بازرگان کشور می‌شودبه گزارش شیرازه، یلدا راهدار، معاون تحقیق و توسعه اتاق بازرگانی شیراز یکم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: همایش ملی «زنان و توسعه» هشتم آذرماه از ساعت 8 صبح تا 17 در محل اتاق بازرگانی شیراز برگزار می‌گردد که بیش از 100 بانوی کارآفرین و بازرگان از استان‌های مختلف کشور برای حضور در همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

نائب رئیس کانون زنان بازرگان ایران اظهار کرد: در این همایش افرادی از جمله منصوری معاون وزارت کار، تبادار استاندار فارس، سهیلا جلودارزاده نائب رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق ایران، مقیمی کارآفرین برتر جهان اسلام و رئیس کانون زنان بازرگان اتاق ایران، پریچهر سلطانی‌ مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محتشمی پور رئیس هیئت مدیره انجمن زنان کارآفرین کشور، فخاری نائب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، پوریامین مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان استانداری فارس و سایر مدیران و فعالان حوزه زنان در استان حضور دارند.

راهدار توضیح داد: این همایش در دو پنل تخصصی «توسعه اقتصادی» و «توسعه اجتماعی و فرهنگی» به همراه پرسش و پاسخ برگزار و به چالش‌های پیش روی زنان کارآفرین پرداخته می‌شود.

رئیس کانون زنان بازرگان فارس با اشاره به محورهای این همایش اضافه کرد: زنان و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زنان و چالش های توسعه یافتگی در جوامع رو به رشد، زنان و خانواده توسعه یافته، زنان و مسئولیت های اجتماعی، زنان و فناوری، زنان و دانش و زنان و تکنولوژی از محورهای این همایش است.

او ادامه داد: همچنین در این همایش از تعدادی از بانوان شاخص استان فارس در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تجلیل خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز عنوان کرد: عمده هدف ما در برگزاری این همایش عارضه یابی از موانع موجود بر سر راه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هم راستا کردن سیاست گذاری های مشترک در حوزه زنان است.

راهدار تصریح کرد: بر این باوریم که جوانان ما به الگوی مناسب برای پیشرفت و موفقیت نیاز دارند که متاسفانه عدم شناسایی انسان های موفق و شاخص در بخش‌های مختلف یک مشکل برای جوانان و نوجوانان ماست.

او افزود: بر این اساس ارائه الگوهای مناسب و موفق به عنوان یک اولویت برای این همایش مد نظر قرار گرفته است زیرا جوانان جامعه باید با استفاده از الگوهای واقعی برای پیشرفت و موفقیت خود الگو بگیرند.

راهدار خاطرنشان كرد: در حوزه‌ی اقتصادی علاوه بر تمام مشکلاتی که برای تمام مردم وجود دارد، زنان شاهد موانع خاصی هستند كه با طرح آنها باید تلاش كرد به شكل ویژه مد نظر قرار گرفته و رفع شوند.

به گفته‌ عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، دستمزد زنان، اشتغال زنان در مشاغل سخت، چالش‌های زنان در بخش‌های اقتصادی و مشكلات زنان كارآفرین از مباحثی است كه در این همایش یك روزه مطرح و بررسی خواهد شد.

راهدار در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: طی پنج سال گذشته اتاق بازرگانی شیراز تلاشی را برای شناسایی زنان فعال اقتصادی در عرصه‌ی كارآفرینی آغاز كرد و اطلاعاتی با همكاری دستگاه‌های مختلف دولتی گردآوری و در مرحله اول بالغ بر پنج هزار زن شناسایی و معرفی شد.

او با بیان اینکه از تعداد 5هزار بانوی فعال معرفی شده هزار و پانصد نفر مطابق با شاخص‌های ما به عنوان کارآفرین شناخته شدند، گفت: برای انتخاب زنان فعال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كه قرار است تجلیل شوند علاوه بر استفاده از بانك اطلاتی همچنین از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط كمك گرفته و استعلام خواهیم كرد.

راهدار با بیان اینكه در همایش پیش‌رو تلاش خواهد شد كه بخش قابل توجهی از مدعوین آقایان باشند، گفت: زنان توانمندی‌های خود را می‌شناسند و در این همایش قرار است توانمندی‌های آنان به جامعه و خصوصا تصمیم‌گیرندگان و برنامه‌ریزان جامعه كه آقایان هستند، معرفی شود.

او خاطرنشان کرد: در این همایش ضمن طرح مباحثی در خصوص موانع موجود بر سرراه زنان كارآفرین و فعال در حوزه‌های مختلف، به‌دنبال عارضه‌یابی نیز هستیم.

نظر شما