شناسهٔ خبر: 22642768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حنان مطرح کرد:

مطبوعات؛ خط مقدم مبارزه با جریانات انحرافی

گروه فرهنگی: مدیرکل ارشاد لرستان مطبوعات را خط مقدم مبارزه با جریانات انحرافی دانست و اظهارکرد: لذا می‌طلبد اهتمام مدیران بر توجه به امر آموزش و توجه به تقویت کادر تشکیلات مطبوعات باشد، برای این‌که پاسخ‌گو و مفید باشند و جلوی برخی از انحرافات در جامعه را بگیرند، در این زمینه کمترین کوتاهی نباید صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، چهارشنبه، یکم آذرماه، در مراسم تحلیف هیأت منصفه مطبوعات دادگستری کل استان لرستان، با اشاره به حضور فعال غرفه مطبوعات استان لرستان در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات کشور که آبان‌ماه گذشته برگزار شد، گفت: در این مدت کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و سواد بصری، برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری موبایلی، کارگاه مبانی شیوه نگارش فارسی در مطبوعات، کارگاه سواد رسانه‌ای، همکاری در برگزاری کارگاه آموزشی ژئونالیسم روزنامه‌نگاری، برگزاری انتخابات خانه مطبوعات، برپایی غرفه خانه مطبوعات در نمایشگاه کتاب لرستان و ارائه بیش‌از 50 عنوان کتاب و درسنامه تخصصی مطبوعات، برگزار مراسم روز خبرنگار، صدور 60 پروانه سراسری نمایندگان نشریات سراسری در استان، ساماندهی خبرنگاران مطابق با شرایط اعلام شده توسط معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ازجمله فعالیت‌های مطبوعات لرستان بوده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی که برای ساماندهی خبرنگاران شکل گرفته تاکنون حدود 31 نفر مدارک خود را آورده‌اند که واجد شرایط بودند که 20 نفر منوط به امتحان شدند.
حنان با اشاره به این‌که مطبوعات و رسانه‌ها وظایف حساس و مهمی دارند، ادامه داد: باتوجه به نقش و جایگاه مطبوعات در شکل‌گیری هویت فرهنگی و تقویت باورهای دینی مردم، اصلی‌ترین راه‌های استفاده بهینه از این رسانه مهم و تأثیرگذار می‌تواند راهگشا باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که هر چه‌قدر تصدی‌گری دولت در حوزه مطبوعات کمتر باشد رقابت، خلاقیت و نوآوری در میان رسانه‌ها بیشتر می‌شود که منجر به جلب مخاطبان و افزایش نقش هدایت‌گرانه و نظارتی در جامعه می‌شود.
وی سیاست‌زدگی را آفت بزرگی در عرصه مطبوعات دانست و افزود: کادرسازی و آموزش نیروی انسانی لازم برای عرصه مطبوعات خیلی مهم‌ است، لذا از مدیران مسئول تقاضا می‌کنم که توجه ویژه‌ای به کادر خود داشته باشند که در تقویت و رشد فعالیت‌های مطبوعاتی سالم با هدف انزوای گروه‌های سکولار و متهجر می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.
حنان با بیان این‌که اعتقاد من بر این است که مطبوعات خط مقدم مبارزه با همه جریانات انحرافی است، عنوان کرد: لذا می‌طلبد اهتمام مدیران بر توجه به امر آموزش و توجه به تقویت کادر تشکیلات مطبوعات باشد، برای این‌که پاسخ‌گو و مفید باشند و جلوی برخی از انحرافات در جامعه را بگیرند، در این زمینه کمترین کوتاهی نباید صورت بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: به‌نظر می‌رسد که هر نشریه‌ای اگر دارای یکی نفر متخصص با مدارج بالا نباشد قطعاً کار آن نشریه ناقص بوده و قطعاً آن نشریه نمی‌تواند آن‌گونه که باید به رسالت خود عمل کند.
وی با اشاره به این‌که امروز همه چیز براساس تخصص درحال حرکت است، اظهار کرد: بنابراین وجود افراد متخصص با مدارج بالای علمی در عرصه رسانه در کادر تحریریه مطبوعات می‌تواند تأثیرگذار باشد.
حنان تأکید کرد: کاهش هزینه فعالیت‌های مطبوعاتی با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های قانونی در پیشگیری از توبیخ مطبوعات که مربوط به هیئت منصفه است، باید مدنظر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تشکر از اعضای قبلی هیئت منصفه مطبوعات دادگستری کل استان لرستان و آرزوی موفقیت برای هیئت منصفه جدید، گفت: در سال گذشته تنها یک رأی در دادگاه مطبوعات صادر شده که نشان دهنده فعالیت خوب هیئت منصفه در دوره گذشته است.

نظر شما