شناسهٔ خبر: 22642601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان:

بانوان ۶۵ درصد کتابداران استان گیلان را تشکیل می‌دهند

R7877/P1336/S6,71/CT11

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه گیلان ۱۰۷ کتابخانه عمومی و بیش از ۵۴ هزار عضو فعال دارد گفت: ۶۵ درصد کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هادی نوری ظهر امروز در همایش تکریم مقام کتابخوان و ترویج گفتمان کتابخوانی استان گیلان با اشاره به اینکه خانواده سهم عمده‌ای در ترویج مطالعه دارد اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید در راستای توسعه کتاب و و کتابخوانی تلاش کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه باید  زیرساخت‌های روانی جامعه در راستای توسعه فرهنگ کتاب ارتقاء یابد خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقاء فرهنگ مطالعه یک همدلی و همکاری جمعی در جامعه را می‌طلبد.

نوری با اشاره به فضای مجازی و با تاکید بر اینکه فضای مجازی را باید به‌عنوان یک واقعیت اثرگذار در زندگی امروز پذیرفت افزود: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان نتایج مثبتی را در جامعه به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل سیل کمک‌های عظیم مردمی به مناطق زلزله‌زده اثرات فضای مجازی است تاکید کرد: فضای مجازی همانند شمشیری دو لبه تاثیرات مثبت و منفی گسترده‌ای در جامعه به‌دنبال دارد که باید با هوشیاری و مدیریت از نقاط مثبت این تکنولوژی بهره برد.

نوری با تاکید بر اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از تمامی برنامه‌ها و ابزارها در راستای توسعه فرهنگ‌ کتاب‌ و کتابخوانی استقبال می‌کند تصریح کرد: تصاحب خلوت درونی افراد از سوی فضای مجازی نتیجه عدم مدیریت صحیح در استفاده از این فضا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی استفاده از قشر جوان و کارآمد را در اولویت اقدامات خود قرار داده است تاکید کرد: ملاک‌ گزینش افراد در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تنها شایستگی و توانمندی است.

نوری 65 درصد از پرسنل و کتابداران استان گیلان را از بانوان عنوان کرد و با اشاره به اینکه عملکرد و شایستگی افراد تنها ملاک گزینش است گفت: 107 کتابخانه استان گیلان با 27 هزار متر مربع زیربنا بیش از 54 هزار عضو فعال دارد.

وی کتابخانه‌های استان گیلان را شامل بخش‌های مختلف سالن‌های مطالعه، بخش مخزن ویژه کتاب‌های خاص، بخش نشریات و بخش ویژه کودک عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های استان گیلان بخش‌های ویژه‌ای مختص کودکان ایجاد کردند و این امر بیانگر نگاه ویژه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به کودکان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان این مراسم از 10 نفر کتابخوان و 14 کتابدار و مسئول کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و برگزیدگان مسابقه "مشق و کتاب" تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما