شناسهٔ خبر: 22642569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ویژگی های فرهنگی عصر آخر الزمان در کلام حضرت رسول

استاد حوزه علمیه قم عصر آخر الزمان را عصر آماج فتنه ها به سوی انسان عنوان کرد و به تبیین ویژگی‌های فرهنگی آن دوران در کلام پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دوران آخر الزمان به عصر پس از رسول خدا(ص) گفته می شود و تنها دوران ما دوران آخرالزمان نیست، گفت: حضرت رسول(ص) خطاب به صحابه در مورد عصر آخرالزمان می فرمایند که عصر آخزالزمان که ختم به ظهور می شود دوران تاریکی است و آن عصری است که زنان و جوانان آن به دنبال فسق و فجور هستند و مردم آن دوران امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در ادامه روایت می فرمایند که دوران آخر الزمان دورانی است که قبله های مردم شکم های آنها است و برای پر کردن شکم خود دست به هر کاری می زنند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مردم عصر آخر الزمان به خاطر پست، مقام و سرمایه، آبروی یکدیگر را دست مایه تجارت قرار می دهند و برای به دست آوردن پست و مقام نسبت به یکدیگر چاپلوسی کرده و برای غیر خدا سجده و تعظیم می کنند.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) می فرمایند متأسفانه ظلم و فساد عصر آخر الزمان به همین مقدار نیز کفایت نکرده و اوضاع به گونه ای می شود که زنان به زنان و مردان به مردان اکتفا می کنند، ادامه داد: مردم این عصر طبق روایت های رسول خدا(ص) نه تنها از ولی خدا بلکه از خداوند نیز دور هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در دوران ما مخالفت با همجنس بازی مخالفت با حقوق بشر است و زنان عصر آخر الزمان که هم عصر ما هستند خود رابه مردان شبیه کرده و مردان شبیه زنان می شوند، گفت: پیامبر(ص) می فرمایند زنان عصر آخر الزمان به علت حرص دنیا در تجارت و امور اقتصادی مشارکت کرده و در دست یابی به مال و منال و منویات دنیوی از مردان سبقت می گیرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر(ص) در ادامه اوصاف زنان آخر الزمان می فرمایند که زنا برای زنان آخر الزمان فضیلت می شوند و مردم این عصر پاکی دل را جایگزین عمل به احکام شریعت می کنند، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) زنان مرد نما و مردان زن نمای این دوران را لعنت می کنند.

حجت الاسلام نصوری خاطر نشان کرد: متأسفانه بی حیایی شاخصه عصر آخر الزمان است و مردم عصر آخر الزمان بنابر روایت ها به اندازه ای بی حیا و بی دین می شوند که گناه را در نه شب بلکه در روز انجام داده و آن را مایه شأن و شخصیت اجتماعی خود می دانند.

وی افزود: بنابر حدیث حضرت رسول(ص) چنین انسان هایی نه تنها مورد لعن خداوند هستند بلکه بوی بهشت نیز هرگز به مشام آنها نمی رسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) می فرمایند که مردم آخر الزمان به حدی در انجام گناه طغیان می کنند که زنان را در بهترین خانه ها تشویق به فسق و فجور می کنند، گفت: بدعت گذاری، قطع رحم و دور شدن از نگاه توحیدی و تعریف توحید جدید و جاهلیت مدرن از شاخصه های مردم آخر الزمان است.

حجت الاسلام نصوری اظهار کرد: پیامبر(ص) می فرمایند در کنار قشر فاسدی که در آخر الزمان رشد می کنند انسان های مؤمنی هستند که قلب های آنها در اطاعت و بندگی خدا مانند آهن محکم است و در گناه کردن همرنگ جماعت نمی شوند.

وی افزود: صحابه با شنیدن این سخنان رسول خدا(ص) پرسیدند که آیا انسان های مؤمن آخر الزمان از نسل ما هستند که پیامبر(ص) فرمودند نه و دوباره صحابه پرسیدند که آیا مؤمنان این دوران از دیار ما هستند که پیامبر(ص) فرمودند نه؛ ولی در ایمان به خدا و اعتقاد به من به قدری محکم هستند که ندیده سخنان مرا می پذیرند و من هم به آنها خیلی اعتماد دارم  و 50 برابر بیشتر از شما که در رکاب من هستید ثواب می برند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در این هنگام سلمان فارسی وارد جمع صحابه شد که حضرت رسول(ص) فرمودند این ها از هموطنان سلمان هستند که از مشرق بر می خیزند و زمینه را برای حکومت فرزندم مهدی فراهم می کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه معرفت به امام به معنای همراهی کامل امام است، گفت: معرفت به امام به معنای تسلیم محض است و شیعه باید مانند مالک اشتر نسبت به امام علی(ع) باشد که امام علی(ع) در مورد مالک فرمودند که جایگاه مالک نسبت به من مانند جایگاه من به رسول خدا(ص) است.

وی یادآور شد: کسانی که امروز از ولی فقیه و مراجع اطاعت نمی کنند در عصر ظهور از امام زمان نیز اطاعت نخواهند کرد و کسانی که بیان می کنند ما تنها از امام زمان(عج) اطاعت می کنیم این موضوع حقیقت ندارد چون مرید امام از نماینده امام نیز اطاعت می کند./968/پ۲۰۲/ی

نظر شما