شناسهٔ خبر: 22642525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات محصولات "های فروکتوز ۵۵" استان البرز به ۲۰کشور

رئیس هیأت مدیره گروه دانش بنیان زر گفت: محصولات پالایشگاه غلات«High Fructose۵۵»به روش آنزیمی، با ارزش افزوده بالا تولید و به ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرتضی سلطانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساوجبلاغ که با حضور استاندار در این مجتمع تولیدی برگزار شد گفت: امروز محصولات تولیدی پالایشگاه غلات زر توانسته است ایران را به یکی از مدعیان این صنعت تبدیل کند که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، دوشادوش شرکت‌هایی نظیر بازار منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.
اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز جلسات خود را در واحد‌های تولیدی استان برگزار می‌کنند.
وی بهره جستن از دانش فنی روز دنیا و قرار گرفتن در مسیر صنعت دانش بنیان در کنار اتکا و اعتماد به نیروی متخصصان داخلی را از جمله ویژگی‌های بارز گروه زر خواند و گفت: گام نهادن در مسیرِ صنعت دانش بنیان با اتکا به نیروی متخصص داخلی دستاوردی، چون توقف واردات این محصول به بازار‌های کشور را به ارمغان آورده و صدور محصولات با ارزش افزوده بالا را در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی کشور رقم زده است.
این دستاورد تنها بخشی از ظرفیت‌های مگاپروژه پالایشگاه غلات زر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی است، طرح‏ های توسعه‌ای این پروژه ملی ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار تأثیرات ملموسی را در حوزه صادرات از خود به جای خواهد گذاشت.
استاندار البرز نیز گفت: پالایشگاه غلات زر و تولید فروکتوز نوآوری در صنعت است که می‌تواند واردات شکر به کشور را محدود کند. نجفی گفت: احداث پالایشگاه غلات زر یکی از آرزو‌های صنعت بود که به همت گروه صنعتی و پژوهشی زر محقق شد.
در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موضوع تامین سوخت، گاز رسانی به پالایشگاه غلات و بهبود راه دسترسی این مجموعه به جاده اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما