شناسهٔ خبر: 22642416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

/یادداشت /محمد کاظم انبارلویی

خدمت بزرگ به بشریت

R1010165/P1010110/S8,90/CT4

داعش و عمدتاً تکفیری ها مأمورند زشت‌ ترین و قبیح ترین و ناپاک ترین چهره از اسلام را به نمایش بگذارند و روند بازگشت بشر به آخرین دین الهی و آخرین فرستاده خداوند را کُند یا متوقف کنند. جنایت عظیم تر داعش ترسیم تصویری بی رحمانه و خشن از پیامبر(ص) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان «خدمت بزرگ به بشریت»‌‌به شرح ذیل است:‌

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی که نوید پایان سیطره داعش را داده بود، فرمودند: «متلاشی شدن داعش خدمت بزرگی به جهان اسلام و همه‌ ملت‌ ها و بشریت است.»

طی چهار سال گذشته پدیده داعش که قرائتی مزدورانه و فریبکارانه و تخریبگرانه از اسلام و قرآن بود، در مرئی و منظر جهانیان ظاهر شد. انسان‌های بی ‌رحمی که به راحتی سر می‌ برند، زنده سوزی می ‌کنند و به زنان تجاوز می‌ کنند و آنها را به بردگی می ‌برند و...

آنچه که بشر تا کنون از روش‌ های خشونت‌ آمیز در جنگ‌ ها به خاطر دارد، در چینش دکور مغازه تکفیری ها، آن هم از جنس داعش دیده می‌ شود.

داعش فقط یک اعلام موجودیت در بخشی از سرزمین عراق و سوریه نبود. ادعاهای ارضی و سماوی آنها بیش از آنچه که تصرف کرده بودند، هست. حتی ضرب شست خشونت ورزی داعش در چند کشور اروپایی و حتی آمریکا در چند عملیات انتحاری به نمایش گذاشته شد. اینکه این جریان، یک پدیده خودجوش بود یا محصول کار مشترک سرویس های امنیتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، یک سؤال تکراری و قدیمی است. امروز با اسناد و مدارک متقن، پاسخ این سؤال مشخص است که کار خبیث‌ تر از خودشان یعنی آمریکا بود.

این مطلب خیلی مهم است که بدانیم مأموریت حقیقی اصلی‌ این جریان رسوا چه بود؟ داعش و عمدتاً تکفیری ها مأمورند زشت‌ ترین و قبیح ترین و ناپاک ترین چهره از اسلام را به نمایش بگذارند و روند بازگشت بشر به آخرین دین الهی و آخرین فرستاده خداوند را کُند یا متوقف کنند. جنایت عظیم تر داعش ترسیم تصویری بی رحمانه و خشن و غیر قابل قبول از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که رحمت للعالمین است، بود.

تردیدی نیست که امروز همه نخبگان و متفکران جهان که متولی ایدئولوژی‌ های دست ‌ساز بشر بوده اند در برابر نیازهای واقعی ایشان زانو زده اند و حرفی برای گفتن ندارند. اسلام و قرآن پاسخگوی همه این نیازهاست و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و به ویژه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام پاسخگوی هر نیاز فکری، روحی و معنوی امروز بشر است.

انقلاب اسلامی که پیام‌آور اسلام ناب محمدی (ص) است مورد بغض و کینه استکبار جهانی است و جریان تکفیر و داعش، پیاده نظام آنها در مقابله با اسلام و قرآن و ایران می باشد.

درک هوشمندانه و راهبردی مقام معظم رهبری در تأمین امنیت ملی با تجربه ‌ای که در دفاع مقدس به دست آمد، به این مسیر الهی رهنمون شدیم که سنگرهای دفاع از امنیت ملی را کیلومترها به بیرون از مرزهای جغرافیایی خود ببریم.

اگر دفاع جانانه سپاه قدس و همکاری جبهه مقاومت و پیوستن نیروهای مردمی و جوانان پاک نهاد از افغانستان و پاکستان نبود، همین صحنه‌ های ویران در شهرهای عراق و سوریه را امروز باید در تهران، همدان، کرمانشاه، مشهد و... شاهد بودیم.

داعشی‌ ها به زیرساخت های عراق و سوریه آسیب جدی زدند، شهرها را ویران کردند، مردم را آواره کوه و بیابان کردند و ده‌ ها هزار نفر از نفوس مسلمان را قتل‌عام کردند. این حوادث شوم می ‌توانست در شهرها و روستاهای ایران اتفاق بیفتد. کار ارزشمند سردار سرافراز اسلام، قاسم سلیمانی در تاریخ ایران و اسلام ماندگار خواهد بود که یک شرّ بزرگ را نه تنها از سر ملت ایران و ملت‌ های منطقه، بلکه از بشریت برطرف کرد.

اینکه شهید حججی یک نماد مقاومت و حضور در جبهه‌ های جنگ علیه داعش می‌ شود و‌ آن طور مورد استقبال و تکریم و تعظیم مردم قرار می ‌گیرد، درک درست مردم از راهبرد های امنیتی نظام و فهم مشترک همه لایه های اجتماعی از مقوله دفاع از مصالح و منافع ملی است.

پیروزی عظیمی در منطقه و جهان در مقابله با پدیده شوم داعش، امروز نصیب ملت ایران شده است. ملت ما می تواند به جهانیان افتخار کند که جماعتی که چهره انسان و اسلام را مشوه جلوه داده بودند،‌ به درک واصل شدند و قطعاً کشته‌ های عناصر داعشی در اسفل‌ السافلین جهنم خواهد بود.

آمریکا و عربستان سعودی با کارخانه مغزشویی که از جریان تکفیر ساخته بودند، به داعشی ها القا کرده بودند به محض کشته شدن، به بهشت می‌ روند. امروز کسی تردید ندارد کسانی که در منطقه جهنم درست کرده اند، نمی ‌توانند مقسّم بهشت و جهنم باشند. آنها نیز به زودی رهسپار جهنم خواهند شد.

اتحادیه عرب در همه سال هایی که مردم مظلوم یمن زیر بار بمباران های وحشیانه دست و پا می‌ زدند و مردم عراق و سوریه به بی رحمانه ترین وضع کشته می‌ شدند، ساکت بود. اتحادیه عرب در همه سال هایی که شهرهای عراق، سوریه و یمن در جنگ می‌ سوخت، ساکت بود، اما به محض اینکه یک موشک بالستیک به ریاض نزدیک استقرار هواپیماهای جنگی آمریکا فرود آمد، شروع کردند به بیانیه دادن و تهدید کردن ایران، حزب‌ الله، انصارالله و...

اتحادیه عرب در مقابل جنایات اسرائیل در جنگ 33 روزه، 8 روزه و 55 روزه سکوت کرد، اما حالا خواستار خلع سلاح حزب الله می شود. آیا اینها واقعاً عرب هستند و از عربیت بویی برده اند؟ رئیس اتحادیه عرب در قامت یک صهیونیست عبری ظاهر می شود و همه آنچه را که رژیم اشغالگر قدس می خواهد، از زبان عبری به عربی ترجمه می کند و عملاً در جورچینی که آمریکا در منطقه چیده، عمل می کند. اینها شرف اعراب را به حراج گذاشته اند و به امت اسلام و بشریت خیانت می کنند. اینها واقعاً چه پاسخی برای تاریخ و انسان ها دارند؟ اتحادیه عرب باید بداند پدیده عظیم بیداری اسلامی از گردنه خطرناک و صعب العبور داعش عبور کرده است و مسیر تاریخی خود را تا رسیدن به اهداف مقدس الهی به سلامت طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما