شناسهٔ خبر: 22642248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نان گران شد / سفره ها در انتظار نان با کیفیت

افزایش قیمت ۱۵ درصدی نان از امروز اجرایی شده و با بالا رفتن قیمت نان، افزایش کیفیت یکی از خواسته های مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد نان برکت خداست، نان قوت غالب اکثر مردم است که بسیاری از مردم از نبود کیفیت و یا کم بودن وزن نان ها، نازک بودن آنها گلایه دارند و نان با کیفیت یکی از خواسته های مردم است که گاهی به دلیل نبود نظارت، نان هایی فاقد کیفیت به دست مصرف کننده می رسد.

 

در برخی از نانوایی های پخت لواش نان ها آنقدر نازک هستند که نیمی از آنها تا رسیدن به منزل خُرد شده و بخشی دیگر از نان هم خمیر شده و شاید قسمتی از نان قفط قابل مصرف باشد اما در نانوایی ها آنچنان که باید و شاید نان ها کیفیت لازم را ندارند و گاهی نانواهایی کم تجربه پشت تنور می ایستند و نان درست می کنند.

Image result for ‫نانوایی‬‎

کیفیت آرد از یک سو و درست کردن خمیر و پخت آن از سوی دیگر بر کیفیت نان اثر گذار هستند اما طبق گفته مسئولین، آردها کیفیت مطلوب را دارند و توپ کیفیت را به زمین نانواها پاس می دهند.

 

البته در این میان گاهی تنور بی نظارتی متولیان و مسئولان هم آنقدر سرد می شود که گاهی در نانوایی ها می بینیم نانواها سیگار در دست، مشغول پخت نان هستند و یا نانوایی هایی بدون مجوز مشغول به کار بوده که  نشان می دهد نظارت کافی صورت نمی گیرد.

 

نبود کیفیت در انواع نان ها، سبب افزایش دور ریز نان می شود و این برکت خدا گاهی به دلیل بی توجهی به عنوان نان خشک در کیسه جمع آوری می شود.

Image result for ‫نانوایی‬‎

اما از امروز اول آذر ماه قیمت نان با 15 درصد افزایش همراه بوده است،  قیمت نان حدود سه سال است افزایش نداشته و در این مدت نانوایی ها به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی، کرایه نانوائی، بیمه نانواها با مشکلاتی همراه بودند که گویا با شنیدن خبر گران شدن نان خوشحال شدند.

 

"علی شاهرودی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: افزایش قیمت نان از امروز اول آذرماه در سراسر کشور اجرایی شده است اما از امروز این افزایش قیمت به استانداران هر استان ابلاغ می شود و استاندار طبق شرایط، این افزایش قیمت را به شهرستانها اعلام می کند.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که ابلاغ افزایش قیمت نان از سوی استانداری اعلام نشده، افزایش قیمت نان در نانوایی ها غیر مجاز است و بعد از اعلام ابلاغ می توانند قیمت نانها را افزایش دهند.

 

شاهرودی به کیفیت نان در بروجرد اشاره کرد و افزود: کیفیت نان بروجرد در مقایسه با سایر شهرستان های استان مطلوب تر است اما همچنان افزایش کیفیت یکی از خواسته های مردم است.

Image result for ‫نانوایی‬‎

"محمد گلی پور" رئیس شرکت غله بروجرد در این راستا گفت: در شهرستان بروجرد 420 نانوایی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 10 نانوایی به صورت غیر مجاز مشغول به کار هستند که قرار است که این نانوایی های غیر مجاز پلمپ شوند.

 

به گفته وی 226 نانوایی لواش، 127 نانوایی سنگکی و 67 نانوایی هم نان های بربری و فانتزی را تهیه می کنند که نیاز است با توجه به این که کیفیت آرد در شهرستان بروجرد رضایت بخش است، کیفیت هم بهتر شود.

 

 انتهای پیام/

نظر شما