شناسهٔ خبر: 22641996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

عدم آشنایی دانش آموزان از مواد مخدر جدید باعث اعتیاد نوجوان می شود

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عدم آشنایی و اگاهی دانش آموزان از مواد مخدر جدید را عامل اصلی اعتیاد نوجوانان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حمید صرامی در کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی و تربیت مربی در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در باشگاه فرهنگیان با بیان این که 2هزار و 300 نفر در این دوره ها شرکت کردند،خطاب به شرکت کنندگان اظهار کرد: شما باید در سه قسمت که مربوط به  والدین دانش آموزان، دانش آموزان متوسطه دوم و معلمان و مربیان همین دانش آموزان است، مداخلات آموزشی داشته باشید.

وی  با بیان این که کاهش تمایل و خود داری از تجربه مصرف توسط دانش آموزان دو هدف اساسی این طرح هستند، گفت:  در سال ۱۳۸۱ نیم درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم مصرف مواد داشتند و دچار تجربه مصرف مواد بودند و در ۱۳۹۰ به یک درصد رسید و دو برابر شدو در سال ۱۳۹۴ به ۲/۱ درصد رسیدیم  و این یعنی ما اقدامات لازم برای تغییر دانش و نگرش و رفتارهای ضد اعتیاد انجام نمی دهیم.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: نوجوان ما ناخودآگاه بر اساس یک سیستم هوشمندی که به نام اعتیاد در مقابل او قرار گرفته است، اطلاعات و نگرش و باورهای غلط به او می دهد و به سوی خود جذب می کند.

صرامی گفت: آذربایجان شرقی از میانگین متوسط نرخ کشور فوق العاده پایینتر  است و این به این معنی است که سطح مداخلات شما در مدارس بسیار بالا بوده و توانسته ‌اید نقش اثر بخشی خود را برای جلوگیری از گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر ایفا کنید.

وی ادامه داد: نرخ  شیوع آذربایجان شرقی در مدارس نیم درصد است که کمتر از میانگین کشوری که ۲/۱درصد است می باشد.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  با اشاره به  اجرای مدل Iec  بیان کرد: در این طرح اولین قدم دادن اطلاعات به دانش آموزان است که این اطلاعات باید مستمر باشد و پشتوانه علمی داشته باشد و اطلاعاتی که هیجانی و مبتنی بر تراوش های ذهنی باشد، نتیجه نمی دهد.

صرامی گفت: ارایه اطلاعات به دانش باعث می شود دانش آموز و معلم ابتدایی ترین موضوعات را در حوزه آسیب های اجتماعی بدانند.

وی با بیان این که آموزش سبک فرزند پروری برای تغییر نگرش ضروری است، ادامه داد: در عصر جنون سرعت و عصر تغییرات اجتماعی، کودک باید خود را با این شرایط انطباق دهد و باید چگونه زیستن و با هم زیستن و مدل زندگی را یاد بگیرد.

نظر شما