شناسهٔ خبر: 22641701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: داعش در منطقه درد مشترک دولت ها و ملت های اسلامی بود

صاحب‌خبر -

سیداحسن علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وجود اختلافات قومی و مذهبی می تواند زمینه نفوذ سلطه تفکرات داعشی را در جامعه اسلامی فراهم کند افزود: مسلمانان و امت اسلامی با تبعیت از قرآن و سنت رسول اکرم (ص) و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند از هر گونه تفرقه و اختلاف بپرهیزند.
وی با اشاره به اینکه گروه تکفیری داعش در حمله آمریکا برای سرنگونی صدام به عراق پدید آمد و نا آرامی و هرج و مرج شکل گرفت افزود: این گروه تندرو که با نام اسلام و ادعای حکومت بر ممالک اسلامی در منطقه خاورمیانه حضور پیدا کرد، درصدد تحریف و زشت جلوه دادن چهره اسلام بود.
این نماینده مجلس گفت: بهترین شیوه مقابله با تفکرات داعشی و ضد اسلامی همبستگی، وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.
وی وجود داعش را در منطقه خاورمیانه یک غده سرطانی و درد مشترک تمام دولت ها و ملت های اسلامی دانست و گفت: داعش یک واقعیت بسیار تلخ و اسفناک در تاریخ بشریت بوده با جنایت های ننگین و کشتار مسلمانان بی گناه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و خانواده های بسیاری را به دلیل ارتکاب جنایت داغدار کرد.
علوی اضافه کرد: اندیشه ها و تفکرات داعش نه تنها غیر انسانی و وحشیانه بود بلکه با اندیشه های تابناک و تعالیم انسان ساز اسلامی مغایر بود.
این نماینده مجلس اظهارکرد: این جریان اسلام ستیز با پشتوانه رژیم صهیونیستی و حمایت های مالی و تسلیحاتی کشورهای استکباری مورد حمایت قرار می گرفت.
وی مبارزه و مقابله با داعش را یکی از خواست های امت اسلامی دانست و ادامه داد: امروز در سایه وحدت و پکپارچگی امت اسلامی سیطره کریه و خبیث داعش بر سر مسلمانان کوتاه شده است.
گروه موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) سال 1393 شمسی(2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی- تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه «قهر و استیلا» پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، علویان و مسیحیان و حتی اهل تسنن را در برابر هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجربه پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری- تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7352/1354

انتهای پیام /*

نظر شما