شناسهٔ خبر: 22641380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشنواره دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه شهرکرد برگزار شد

گروه اجتماعی: هشتمین جشنواره دانشگاه بدون دخانیات منطقه 6 کشور در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - حمید یعقوبی، مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز اول آذرماه در هشتمین جشنواره دانشگاه بدون دخانیات منطقه 6 کشور در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور جشنواره دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برشناسایی روند تغییرات، آمارگیری و اطلاع رسانی به موقع در زمینه مواد مخدر، افزود: تقریبا یک دهه است این مهم به شکل نظام‌مند در کشور انجام می‌شود.
یعقوبی تصریح کرد: در تحقیقات شیوع شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان، سال گذشته بیش از 48 هزار دانشجو در 100 تا 120 واحد دانشگاهی و امسال بیش از 16 هزار دانشجو در بیش از 100 واحد دانشگاهی تحت پوشش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه که در ده سال گذشته با تلاش‌های فعالان در عرصه کاهش مصرف مواد مخدر، مصرف این مواد کاهش یافته است، اضافه کرد: مصرف سیگار از سال 85 تا سال 95 روند روبه رشد داشته است و از سال گذشته تا کنون در پسران و دختران دانشجو ، این روند کاهش یافته است.
یعقوبی ادامه داد: از سال 85 تا 94 مصرف حشیش و گل جهش داشته است و از سال گذشته تاکنون با کاهش روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان مواد مخدر ترفندهای مختلفی برای جذب افراد به موادمخدر دارند، تصریح کرد: لازم است در این زمینه دقت افراد فعال در کاهش مصرف مواد مخدر بیش از پیش شود.
یعقوبی تاکید کرد: نتایجی که از تحقیقات در میان دانشجویان به عمل آمده است نشان می‌دهد که ذهنیت دانشجویان نسبت به مصرف مواد مخدر اشتباه است و باید این ذهنیت اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است دسترسی به مواد مخدر دشوار شود و اطالاعات دانشجویان در زمینه مواد مخدر افزایش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما