شناسهٔ خبر: 22641326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

نگاه میان‌رشته‌ای، کاربرد مفاهیم قرآن در جامعه را نمایان می‌کند

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی دانشگاه قم با تاکید بر نگاه میان‌رشته‌ای به قرآن تاکید کرد: نگاه میان‌رشته‌ای از زاویه علوم به قرآن، کاربرد مفاهیم آن در جامعه را نمایان‌تر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  طلعت حسنی، استاد تفسیر و علوم قرآنی دانشگاه قم امروز اول آذرماه در نشست بررسی موانع و راه‌های هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های قم بر لزوم توسعه مباحث میان‌رشته‌ای قرآن و علوم تاکید کرد.
وی افزود: نگاه میان‌رشته‌ای به قرآن کریم مفاهیم و آیات قرآن را در نظر دانشجویان موثرتر و کاربردی‌تر خواهد کرد و دانشگاه قم نیز در این راستا برپایی نشست‌هایی را در دستور کار خود داده است که از جمله می‌توان به نشست علمی قرآن و نجوم، قرآن در ریاضی و یا ریاضی در قرآن و ادبیات در قرآن و قرآن در ادبیات اشاره کرد.

حسنی با اشاره به سایر فعالیت‌ها بیان کرد: تاکنون 40 دوره تکمیلی تربیت معلم قرآن و 38 دوره مقدماتی از سوی این دانشگاه برای دانشجویان، استادان و کارمندان برگزار شده است.

وی افزود: برپایی مسابقات سالانه قرآن و عترت طراحی شده توسط وزارت علوم و برپایی مسابقات تفسیر قرآن، حفظ، واژه‌های آسمانی، برپایی کلاس‌های آموزشی قرآن از دیگر برنامه‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم بیان کرد: گذراندن یک واحد درس قرائت قرآن جزء دروس اجباری دانشجویان است و به عنوان شرط فارغ‌التحصیلی آنان لحاظ شده است.

حسنی از اجرای طرح واژه‌های آسمانی در شش دوره خبر داد و اظهار کرد: کارگاه تصحیح قرائت نماز برای دانشجویان، کرسی تدبر در قرآن، برپایی نشست‌های علمی با حضور استادان قرآنی از جمله حجج اسلام پوررضا، مفتح، مودب، حسنی و بررسی موضوعاتی مانند اوصاف بهشتیان، اعجاز تاثیرگذاری قرآن و ... از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی برگزاری صبح‌گاه قرآنی ویژه نیروهای خدماتی دانشگاه را از دیگر کارها برشمرد و تصریح کرد: همایش ساعتی با کلام ربانی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است که 20 آذرماه با حضور رحیم خاکی از قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما