شناسهٔ خبر: 22641036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه خبر داد

اجرای نظام ارزیابی الکترونیکی عملکرد کارکنان اداری قوه قضاییه

خبرگزاری میزان- مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه از شروع به کار سامانه جامع الکترونیکی ارزیابی کارکنان اداری قوه قضاییه خبر داد و گفت: با ابلاغ معاون منابع انسانی قوه قضاییه اجرای ارزیابی الکترونیکی در دستور کار دادگستری‌های سراسر کشور از اول آذرماه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

اجرای نظام ارزیابی الکترونیکی عملکرد کارکنان اداری قوه قضاییه از هفته آیندهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومي معاونت منابع انساني قوه قضاييه، وحید میرحسینی مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه از شروع به کار سامانه جامع الکترونیکی ارزیابی کارکنان اداری قوه قضاییه از اول آذرماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: با ابلاغ معاون منابع انسانی قوه قضاییه اجرای ارزیابی الکترونیکی در دستور کار دادگستری‌های سراسر کشور از اول آذر ماه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در ارزشیابی کارکنان اداری مسئولیت ارزیابی کارکنان، نظارت بر رفتار و عملکرد و همچنین پاسخگویی به شکایات مردم از کارکنان اداری سه وظیفه عمده‌ای است که در اداره کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه دنبال می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از حدود دو سال مطالعه و بررسی آسیب شناسی در سال ۹۵ موفق شدیم عملکرد و رفتار کارکنان را بر اساس شغل و وظیفه‌ای که در آن مشغول هستند با استفاده از ضوابط ارزیابی دولت، ارزیابی الکترونیکی کنیم و تاکنون کار ارزیابی الکترونیکی عملکرد کارکنان در حدود ۱۰ استان مورد سنجش قرار گرفته و پایان یافته است.

میرحسینی افزود: از تاریخ ۹۶/۰۸/۲۲ تا ۹۶/۰۸/۲۵ در هفته گذشته ظرف سه روز کار آموزشی نرم افزار ارزیابی الکترونیکی برای اجرا در سایر استان‌ها پایان یافته است و از اول آذر ماه کار ارزیابی الکترونیکی سایر استان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف ۲ هفته آینده کار ارزیابی الکترونیکی عملکرد سال ۹۵ کارکنان اداری سایر دادگستری‌های سراسر کشور انجام و خاتمه یابد.

میرحسینی تصریح کرد: ارزیابی الکترونیکی کارکنان ستادی قوه قضاییه هم در آینده نزدیک در حال آماده سازی سامانه و اجرا خواهد شد.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه اعلام کرد: این اولین‌بار است که معاونت منابع انسانی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان اداری را بعد از سال‌ها از نظام سنتی و دستی به ارزیابی الکترونیکی عملکرد تغییر داده است.

میرحسینی با بیان اینکه در نظارت و ارزشیابی، نگاه ما معطوف به ایجاد نظام مشارکتی و حمایتی است؛ اظهار کرد: برنامه‌های تدوین شده در راستای تقویت و توانمندی کارکنان اداری دستگاه قضایی در حوزه رفتار و عملکرد است و در صورت نیاز آموزش‌های متناسب و هدفمند برای آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای سال ۹۶ نیز در حال اعمال تغییرات بخشنامه‌های دولت در سامانه ارزیابی الکترونیکی می‌باشیم تا نظام ارزیابی عملکرد کارکنان اداری قوه قضائیه در سال ۹۶ نیز بصورت الکترونیکی ادامه یابد.

میرحسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای ارزیابی رفتار و عملکرد کارکنان از یک نظام واحد بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از حدود ۴۰ هزار نفر از کارکنان اداری استفاده شده است، سعی شده است که ارزیابی‌ها با یک داوری منصفانه انجام شود. وی افزود: ارتباط خوبی بین مدیران و کاکنان برای اجرای ارزیابی ایجاد شده است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه با تقدیر از تمام مدیران در ستاد به ویژه روسای کل دادگستری‌ها و معاونین منابع انسانی تصریح کرد: بهترین و موثرترین همکاران ما در نظارت و ارزشیابی خود کارمندان هستند بنابراین باید با معرفی درست اقدامات آنها از کارمندان شایسته حمایت و آنان را شناسایی و ارتقاء دهیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما