شناسهٔ خبر: 22640675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیرانوندی در نطق میان دستور مجلس:

دولت و مجلس با همفکری به غم نان بازنشستگان پایان دهند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار رسیدگی به وضعیت بازنشستگان، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و بیکاری جوانان حوزه انتخابیه خود شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد بیرانوندی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور ضمن تسلیت به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: از مردم نوعدوست، آگاه و بی‌نظیر ایران که در ساعات نخست زلزله با تمام هستی خود در خیابان‌های سر پل ذهاب و جاده‌های میان شهری و روستایی قصر شیرین حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با درخواست از دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: دولت باید با تدبیر پیش از آغاز فصل سرما تمام توان خود را معطوف کند تا آسیب دیدگان سر و سامان پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به پایان سیطره داعش در منطقه، افزود: فتنه ۲۰ سال اخیر بر قلمرو اسلام با همت مردان مرد شکست خورد لذا لازم می‌دانم پایان جرثومه داعش را به رهبران، مسلمانان و ملت فهیم و همچنین سرداران رشید و شهید مدافع حرم به ویژه سردار سلیمانی تبریک بگویم. در واقع اگر نبود غم زلزله کرمانشاه اکنون شاهد جشن ایرانیان بودیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت بازنشستگان، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و بیکاری جوانان حوزه انتخابیه خود شد و گفت: بازنشستگان موتور محرکه کشور در چند دهه گذشته بودند، به نوعی که هستی امروز ما مرهون از جان گذشتگی آنان است، اما متاسفانه حقوق و دستمزد آنان کفاف نان شبشان را نمی‌دهد.

بیرانوندی افزود: بازنشستگان با هزار بلا و سختی دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرای اولین بودجه مصوب مجلس دهم نیز نشان از زخم‌های عمیق بر پیکره اداری کشور دارد که باید درمان شود، سال گذشته شاهد عزم جدی مجلس برای کاهش تبعیض در پرداختی‌ها به ویژه پرداختی‌های بازنشستگان بودیم. از این رو انتظار داریم دولت و مجلس با همفکری و همسویی به غم نان این بازنشستگان خاتمه دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه ماه‌هاست مشکلی به نام حق التدریسی‌ها در محافل و مجامع مطرح است و پس از کش و قوس‌های فراوان مصوبه آخر کمیسیون آموزش این بود که طی برنامه ششم افراد مذکور به شکل پلکانی استخدام شده و آزمون مبنای اولویت استخدام آن‌ها قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بلاتکلیفی کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی نیز باید به سامان رسد، همچنین بیکاری استان لرستان باید مورد توجه قرار گیرد تا حل و فصل شود.

نظر شما