شناسهٔ خبر: 22640462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خبر داد

اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه احتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک نگاهداری ضمن اعلام استخراج نتایج نهایی طرح پژوهشی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران، گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر تهران و قرارگرفتن در مسیر زلزله طراحی این شبکه جزو الزامات بود که با ایجاد شبکه همکاری موثری میان این مرکز و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و با بهره‌گیری از توان پژوهشی بخش خصوصی به نتیجه رسید.

وی عنوان کرد: این پروژه در ۵ فاز اصلی طراحی و اجرا شد که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه با توجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مد نظر قرار گرفت. در فاز دوم مشخصات سیستم سخت افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم افزاری که باید بستر سخت افزار درنظر گرفته شده پیاده سازی شود، طراحی شد.

نگاهداری افزود: با توجه به اهمیت عملیاتی بودن نتایج طرح، در دو فاز مجزا، طراحی سیستم نهایی هشدار سریع مبتنی بر طبقه بندی مکان‌ها در شهر تهران و بر اساس چهار سطح مجزای هشدار و همچنین نحوه توسعه سیستم و محاسبه هزینه‌های مورد نیاز پیاده سازی انجام پذیرفت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بیان کرد: پیاده سازی سیستمی که چند ثانیه پیش از زلزله بتواند هشدارهای لازم را به مسئولین و شهروندان اطلاع دهد می‌تواند با ایجاد امکان مدیریت زیرساخت‌های شهر به خصوص شبکه‌های گاز، برق و آب در مواقع خطر زلزله نقش مهمی در حفظ جان شهروندان تهرانی ایفا کند.

وی گفت: هم‌اکنون ۴۶ ایستگاه که ۲۰ ایستگاه از آن دارای اولویت اول هستند در نتایج این طرح پیشنهاد شده است که می‌تواند به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما