شناسهٔ خبر: 22640439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی آموزش دهیاران و بخشداران برای مقابله با سیل وجود دارد

رئیس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان گفت:باید سطح آگاهی در خصوص حریم بستر رود فراهم شود و ساختمان‌هایی که در کنار رودخانه هستند نیاز به یک برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی آن‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خلیل دادخواه  امروز در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در شهرستان اصفهان در سال 95 سیلی نداشتیم و در سال 96 در محمدآباد جرقویه یک سیل کوچک رخ داد و آب گرفتگی معابر رخ داد و اصلی‌ترین مشکل ما در سیل این است که باید نقشه‌های حریم بستر رودخانه‌ها را داشته باشیم و تأمین اعتبار برای مطالعات پیرامون این حوزه باید انجام شود.

وی افزود: در خصوص زاینده‌رود هم هنوز حریم رودخانه را نمی‌شناسیم چه برسد به رودخانه‌های فصلی و موقت که از بستر آن‌ها نیز هیچ شناختی نیست، بسیاری از ساخت و سازها در حریم رودخانه بدون اطلاع آبفای منطقه در بستر رودخانه انجام می‌شود که خطرناک است و نیاز به استعلام برای ساخت است.

رئیس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مدیریت مسیرها، گفت: خانه‌هایی که در نقاط حادثه خیز سیل قرار دارند لازم است نسبت به بیمه سیل اقدام کنند، خانه‌هایی که در کرمانشاه بیمه بودند امروز بدون هیچ نگرانی می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.

وی با بیان این که آمادگی آموزش دهیاران و بخشداران برای مقابله با سیل وجود دارد، عنوان داشت: باید سطح آگاهی در خصوص حریم بستر رود فراهم شود و ساختمان‌هایی که در کنار رودخانه هستند نیاز به یک برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی آن‌هاست.

دادخواه با اشاره بهدر پایان خاطرنشان کرد: شهر بهارستان اصلی‌ترین مشکل شهر اصفهان است مسیری که در وسط بهارستان است و بهارستان را مسدود کرده است و شهرداری یک مسیر بزرگ سیل آور را به یک فضای دو متری تبدیل کرده است.

رئیس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان با بیان اینکه شهرداری سابق بهارستان یک مسیر بزرگ سیل‌آور را به فضایی دو متری تبدیل کرده است، گفت: مسیل شهر بهارستان برای شهر اصفهان مشکل‌ساز است چراکه در مرکزیت این شهر قرار داشته و بهارستان را مسدود کرده و در حال حاضر زهکشی اراضی بهارستان برای انتقال سیلاب تصرف شده است.

 

انتهای پیام/م

 

زهکشی اراضی بهارستان برای انتقال سیلاب تصرف شده است

نظر شما