شناسهٔ خبر: 22640381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سنندج: اتحاد مسلمانان به سیطره داعش پایان داد

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت:این بار نیز مسلمانان با اتحاد و همبستگی خود توانستند یکی از غده های سرطانی که برای ضربه زدن بر پیکره اسلام رشد پیدا کرده بود، را شکست دهند.

صاحب‌خبر -

ماموستا عبدالرحمان خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خبر پایان سلطه حکومت خودخوانده داعش، سجده شکر را بر مسلمانان واجب کرد و هر اهل ایمانی از شنیدن این خبر ابراز شادمانی می کند.
وی اضافه کرد: در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در ظاهر برای شکست داعش در عراق و سوریه حضور داشتند اما در طول این مدت نتواستند ضربات مهم را به این گروه تروریستی وارد کنند.
امام جمعه سنندج اظهار کرد: سرانجام اتحاد و هم صدایی مسلمانان باعث شد این گروه تندرو نتواند در مقابله با اراده مردم مقاومت کند و محکوم به شکست شد.
وی با تبریک این پیروزی به مسلمانان و رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد روشنفکران و روحانیون جهان اسلام، ابعاد مختلف جنایات این گروه بی رحم را تشریح کنند.
ماموستا خدایی گفت: باز نشر جنایات های این گروه و اهداف پوشالی آن می تواند درس عبرتی برای افراد ناآگاه و حمایت کنندگان منطقه ای آن باشد و جهانیان بدانند که برنامه های این گروه تندرو، تفاوت زیادی با دین مبین اسلام دارد.
گروه موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) سال 1393 شمسی(2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی- تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه «قهر و استیلا» پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، علویان و مسیحیان و حتی اهل تسنن را در برابر هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجربه پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری- تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده : پروانه امانی
3020/1354

انتهای پیام /*

نظر شما