شناسهٔ خبر: 22640325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش ملی زنان و توسعه در شیراز برگزار می‌شود

R41382/P1336/S6,61/CT11

نائب رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان کشور گفت: همایش ملی زنان و توسعه ۸ آذرماه در شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یلدا راهدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری همایش ملی زنان و توسعه در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این همایش روز چهارشنبه 8 آذرماه در محل اتاق بازرگانی شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در 3 محور توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دو پنل مجزا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش زنان فعال عضو اتاق بازرگانی کشور و نمایندگانی از همه شعب کانون زنان کارآفرین و بازرگان کشور حضور دارند علاوه بر این از متولیان حوزه زنان کشور نیز برای حضور در این همایش دعوت شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه در پنل توسعه اقتصادی این همایش که صبح روز چهارشنبه برگزار می‌شود به چالش‌های فرآروی بانوان در حوزه کسب و کار و بازرگانی پرداخته می‌شود، افزود: اعتقاد داریم که در حوزه اقتصادی برای زنان مشکلات و موانع خاصی مثل مرخصی زایمان، دستمزد بانوان، ارتقا جایگاه اداری و غیره وجود دارد که باید از لحاظ قانون‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در پنل دوم که عصر روز چهارشنبه با محوریت توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود به مباحثی مثل زنان و خانواده توسعه یافته، زنان و مسئولیت‌های اجتماعی و چالش‌های زنان در جوامع در حال توسعه پرداخته می‌شود.

راهدار با بیان اینکه در پایان این همایش از زنان توانمند فارس در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تجلیل می‌شود و در واقع این افراد کسانی هستند که با وجود فعالیت در این حوزه‌ها کمتر شناخته شده‌اند، گفت: اتاق بازرگانی شیراز در حال شناسایی زنان فعال اقتصادی استان فارس و برای شناسایی زنان فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در حال رایزنی با ادارات مرتبط هستیم و تاکنون نیز 1500 نفر از زنان کارآفرین استان فارس شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه جوان ما به الگوی مناسب برای پیشرفت نیاز دارد تا بداند انسان‌های موفق از چه مسیری حرکت کرده‌اند، افزود: اصحاب رسانه باید الگوی زنده برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه معرفی کنند.

رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس بیان کرد: تلاش داریم با برگزاری این چنین همایش‌هایی توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف را به جامعه معرفی کنیم و انتظار داریم که خروجی این همایش‌ها سیاست‌گذاری هم‌راستا در حوزه زنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما