شناسهٔ خبر: 22640321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

جهت گیری مجلس کمک به دولت برای رفع مشکلات زلزله زدگان است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از کمک های مردم و تلاش های دولت در خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: جهت گیری مجلس شورای اسلامی کمک به دولت برای رفع مشکلات زلزله زدگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرپل ذهاب با بیان اینکه زلزله زدگان از نحوه امداد رسانی و خدمات رسانی رضایت عمومی داشتند، افزود: باید به گونه ای شود تا مشکلات زلزله زدگان طبقه بندی، شناسایی و سپس در راستای رفع آن برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان حل تمام مشکلات را ندارد، خواستار همراهی و مشارکت بیشتر مردم و خیران در امر بازسازی مناطق زلزله شده شد.
او با اشاره به تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی و دامی گفت: بازسازی این واحدها اولویت کاری دولتمردان است و بی شک برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می شود.
وی اظهار کرد: با هدف کمک و یاری به زلزله زدگان کرمانشاه طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شده که هفته آینده در صحن علنی مجلس طرح و پیگیری می شود تا مصوبه مهمی تهیه شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه بازگشت زلزله زدگان به شرایط عادی باید از اولویت های کاری مسئولان باشد، گفت: اشتغال مردم و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی خسارت دیده از اولویت های اساسی در مناطق زلزله زده است.
وی در مورد طرح های ملی مانند بیمارستان، تصفیه خانه فاضلاب و کانال های آبرسانی در مناطق زلزله زده نیز گفت: این طرح ها باید اولویت بندی شود تا با تعیین ردیف خاص و مختص بودجه ملی نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.
تاجگردون در ادامه امدادرسانی به زلزله زدگان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کار خدمات دهی و امداد رسانی به زلزله زدگان تا عادی شدن شرایط و بازگشت مردم به شرایط عادی همچنان ادامه خواهد داشت.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی و تجاری به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/3033/8066خبرنگار:فرزین مدرسی **علی مولوی

نظر شما