شناسهٔ خبر: 22640164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

هنرمند جانباز:

معنای واقعی ایثارگری را برای نسل‌های آینده نهادینه کنیم

محمود ظهیرالدینی انگیزه خود از حضور در جبهه‌ها را لبیک به فرمان امام و رهبری معظم انقلاب و وظیفه ذاتی عنوان کرد و گفت: امروز باید تمامی ابعاد دوران دفاع مقدس و معنای واقعی ایثارگری و رمز پیروزی حق علیه باطل را برای نسل فعلی و آینده تبیین کرد تا این مهم در جامعه نهادینه شود.

صاحب‌خبر -
معنای واقعی ایثارگری را برای نسل‌های آینده نهادینه کنیم
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمود ظهیرالدینی در گفت‌وگویی با تشریح نحوه نائل آمدن به درجه جانبازی اظهار داشت: اوایل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود که وارد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شده و بعد از مدتی به عنوان عکاس خبری این رسانه به جبهه اعزام شدم.

وی ادامه داد: حضور در جبهه ها با توجه به اجرای عملیات‌های مختلف مدت زمانی به طول انجامید و در این مدت از تمام مراحل مختلف عملیات‌های جنگی و لحظه لحظه پیکار و نبرد رزمندگان اسلام در طول منطقه عملیاتی تصویر و عکاس تهیه و ارسال می‌کردم.

این جانباز به حضور خود در مراحل مختلف عملیات کربلای پنج در منطقه جغرافیایی شلمچه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش و چند نوبته بودن این عملیات‌ها مدت زمان بیشتری را در این مناطق سپری کردم تا اینکه در یکی از عملیات‌ها دشمن بعثی اقدام به پرتاب بمب شیمیایی و انتشار گاز اعصاب کرد که در جریان آن، به شدت مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انصارالحسین اهواز اعزام و پس از درمان و رسیدگی اولیه در اولین فرصت به تهران و بیمارستان بقیه الله منتقل شدم و تحت درمان قرار گرفتم.

ظهیرالدینی در ادامه با اشاره به روند اثرگذاری بمب های شیمیایی در بدن افراد، اظهار داشت: اینگونه بمب‌ها در مراحل اولیه علایم خاصی ندارد البته برخی از آنها نمود اولیه مانند سوختن صورت و بدن و در نتیجه ایجاد تاول‌های آبکی دارد اما شیمیایی های اعصاب و ریه بعد از مدتی در وجود و این نقاط رسوب و رخنه کرده و علایم خودش را بعد از گذشت سالها نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال، مدت زمانی در منزل بستری بودم و زیر نظر پزشکان معالج داروهای تجویزی را استفاده می‌کردم این در حالی بود که می‌توانستم در محل کارم حاضر شوم و انجام وظیفه کنم اما رفته رفته بر وخامت حالم و شدت بیماری افزوده شده و تاب و توانم را گرفت تا جایی که تنفسم دچار مشکل شده و ضربان قلبم به شماره افتاد که مجدد در بیمارستان بستری و بعد از مدتی با نظر کمیسیون پزشکی برای ادامه درمان به خارج از کشور اعزام و تحت درمان قرار گرفتم پس از بهبودی نسبی به ایران بازگشته و حدود 10 سالی را به زندگی عادی ادامه دادم.

این هنرمند جانباز خاطرنشان کرد: در آن مدت با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان بعد از 20 سال کار به عنوان از کار افتاده و حالت اشتغال به کار درآمدم و با وجود مشکلات ناشی از اثرات مخرب نفوذ بمب و مواد شیمیایی حاصل آن در بدنم به سختی روزگارم را گذارنده و تا به امروز با توکل و توجه خاص خداوند متعال خودم را تا به امروز کشاندم.

ظهیرالدینی می‌گوید: با وجود حقوق اندک و مزایای کم تا به امروز به حالت از کار افتاده و اشتغال به کار، گذران عمر کردم و همواره خداوند را شاکر بوده و هستم.

این هنرمند عکاس جانباز ادامه می‌دهد: با توجه به ریشه دار بودن بیماری مخرب اثرات بمب شیمیایی که در وجودم رخنه کرده، حدود یک ماهی است که دچار تب و عفونت شدید ریه شده و در این بیمارستان بستری شده و تحت درمان هستم.

وی با تشکر از تمامی کسانی که در این مدت به عیادت و دیدار وی آمده‌اند، از بذل محبت و توجه ویژه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قدردانی کرد.

ظهیر الدینی در ادامه هدف از حضور خود در جبهه ها را دفاع از آرمانها و ارزشهای ایرانی اسلامی و حفظ میهن خویش عنوان کرد و گفت: رزمندگان اسلام آنچه در وجود خود داشتند برای دفاع از میهن در طبق اخلاص نهادند.

وی تصریح کرد: اگر حضور نیروهای عراقی در جنگ، از ترس صدام و و دریافت ترفیع، پاداش و کسب امکانات مادی و دنیوی بود، رزمندگان ایران اسلامی به قصد دفاع از مملکت و ناموس و این این مرزو بوم از جان و مال خود گذشتند.

به گفته وی، فرهنگ جهاد و شهادت طلبی و ایثارگر بود که رزمندگان ایرانی را وادار به حضور در جبهه های حق علیه باطل می‌کرد و بی شک این خصیصه بود که توانست ما را در برابر حملات دشمن حفظ کند؛ چه عزیزانی که با دستان خالی ولی قلبی آکنده از امید به حراست از کیان مقدس کشور عزیزمان پرداختند و چه میدان‌های مینی که با پاره های تن و از خودگذشتگی و ایثار این جان بر کفان پاک شد.

این جانباز هنرمند تاکید کرد: امنیت امروزمان را مدیون فرهنگ والای از خودگذشتگی ها، ایثارگری ها، رشادتها و شهادت طلبی رزمندگان هستیم که به عنوان نماد مقاومت و اسطوره پایداری هر آنچه داشتند بدون هیچ ادعایی در طبق اخلاص نهادند.

وی اضافه کرد: بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز اینک رزمندگان اسلام با الگوگیری از همان فرهنگ آن دوران با پایبندی به ارزشهای والای اسلامی و انقلابی ضمن پاسداری از حرمت خون شهیدان، با حضور در صدها کیلومتر خارج مرزهای ایران به عنوان مدافعان حرم زمینه احیا و گسترش فرهنگ شهادت را فراهم آورده‌اند.

ظهیرالدینی تصریح کرد: امروز اگر مرزهای امنیتی ما به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای رسمی منتقل شده است، اگر سرداران عرصه دیپلماسی با قامتی برافراشته و زبانی راسخ در برابر قدرت های زورگو از داشتن حقی مسلم بدون تزلزل و ترس، دفاع جانانه می‌کنند، تنها به دلیل صلابت و قدرت آنهایی بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه، نه در حرف، بلکه در عمل پاسخ لازم را به آنها داده بودند.

به گفته وی در این برهه از زمان که سایه مستحکم صلح و آرامش بر پهنه این جغرافیای کهن سایه گسترانیده، وظیفه ما به عنوان میراث داران شهدا این است که با ترویج گفتمان و این فرهنگ به نسل های آتی برسانیم که جوانان آن روزها چگونه از تمام هستی و داشته های خود به خاطر دفاع از این آب و خاک گذشتند و رفتند تا کشور و نظام و جامعه ما در امنیت و آرامش به سر ببرد.

او تاکید کرد: همه ما نیک می‌دانیم که گفتمان و فرهنگ شهید و شهادت، و ایثارگری و جانفشانی مختص و مربوط به یک قشر، حزب و یا دسته‌ی خاصی نبوده و نیست بلکه میراث ارزشمند شهدا متعلق به هر ایرانی است که دل در گرو این آب و خاک دارد از این رو همگان بایستی از این میراث گرانبها صیانت کنیم.

محمود ظهیرالدینی 22 شهریور ماه امسال به علت وخامت وضعیت جسمانی ناشی از اثرات و ضایعات مخرب بمب شیمیایی در جنگ تحمیلی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و پس از 10 روز تحت عمل جراحی ریه قرار گرفت و هم اکنون دوران استراحت و درمان بعد از جراحی را سپری می‌کند.

ظهیرالدینی که به عنوان عکاس از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بود در یکی از مراحل عملیات کربلای پنج با حمله شیمیایی رژیم بعث، مجروح شد.

ظهیرالدینی مدیریت سرویس عکس شماری از رسانه‌ها از جمله ایرنا و عضویت در شورای سردبیری خبرآنلاین را در کارنامه کاری خود دارد.
 
منبع: ایرنا 

نظر شما