شناسهٔ خبر: 22640130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگیری مسلحانه نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان

مقامات محلی ولایت کنر اعلام کردند که نیروهای مرزی افغانستان، پس از راکت پراکنی‌های نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، به چندین پاسگاه امنیتی نیروهای پاکستانی حمله کرده اند.

صاحب‌خبر -

درگیری مسلحانه نیروهای مرزی افغانستان و پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت کنر اعلام کردند که نیروهای مرزی افغانستان، پس از راکت پراکنی‌های نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، به چندین پاسگاه امنیتی نیروهای پاکستانی حمله کرده اند.

جمعه گل همت، فرمانده پولیس ولایت کنر گفت که نیروهای امنیتی افغان روز گذشته (سه‌شنبه 30 عقرب) بر چندین پاسگاه امنیتی نیروهای پاکستانی حمله کرده و به آنان تلفاتی وارد کردند.

آقای همت تصریح نمود: نظامیان پاکستان که عملآ از گروه‌های مسلح در جنگ کنر حمایت می‌کند از چند روز پیش بر ولسوالی های دانگام، شلتن، مروری و سرکانو راکت پرتاب می‌کردند که از اثر آن صدها خانواده مجبور به ترک خانه هایشان شدند، نیروهای امنیتی افغان نیز خاموش ننشسته و به چند مرکز امنیتی پاکستانی ها حمله کردند.

وی درباره تلفات احتمالی نیروهای پاکستانی و افغانی در جریان این درگیری معلوماتی ارائه نکرد.

بر اساس گزارش مقامات امنیتی در ولایت کنر، نظامیان پاکستانی از دو هفته پیش، بیش از هزار راکت به بخش‌هایی از این ولایت شلیک کرده اند که در نتیجه آن صدها خانواده مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع ملی کشور ابراز امیدواری کرده است که به مشکل راکت‌پراکنی‌های نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان از راه سیاسی و مذاکرات پایان داده شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما