شناسهٔ خبر: 22640103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استرالیا پناهجویان رها شده در پاپو‌آ گینه‌نو را در محل جدیدی مستقر می‌کند

وزیر خارجه استرالیا خبر داد، برای حل مشکل برخی از پناه‌جویان آواره در پاپو‌آ گینه‌نو این افراد را در محل تازه‌ای مستقر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد پناه‌جویان رها شده در پاپو‌آ گینه‌نو می‌توانند در محل تازه‌ای سکنی داده شوند.

به نوشته جروزالم پست، وزارت خارجه استرالیا روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که پناه‌جویان آواره را در محل اسکان تازه‌ای مستقر می‌کنند.

طی سه هفته گذشته بعد از آنکه دولت پاپو‌آ گینه‌نو اعلام کرد کمپ‌های پناه‌جویان را تعطیل می‌کند، آب و برق این مراکز را قطع  و پناه‌جویان ساکن را به حال خود رها کرده است.

حدود 400 نفر از پناه‌جویان از ترک کمپ‌ها خودداری کرده و از ترس امنیت خود به مراکز انتقال نرفتند. دولت نیوزلند از دولت استرالیا درخواست کرده بود راه‌حلی برای این آوارگان اندیشیده شود. 

جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا گفت اگر افرادی که در جزایر دورافتاده مانوس در کمپ‌ها مستقر بودند، از مراکز انتقال به محل تازه‌ای منتقل و سکنی داده شوند، مشکل این افراد حل خواهد شد.

بیشتر این پناه‌جویان از کشورهای ایران، افغانستان، میانمار، پاکستان، سری‌لانکا و سوریه قصد پناهندگی در استرالیا را داشتند اما به دلیل عدم پذیرش دولت استرالیا در جزایر دورافتاده مانوس سکنی داده شده بودند.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما