شناسهٔ خبر: 22640059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار تهران:

۲۶ درصد "بی‌سواد" در ملارد زیبنده استان تهران نیست

R7840/P1486/S6,60/CT11

استاندار تهران گفت: ملارد حدود ۲۶درصد بی‌سواد دارد که بسیار غیرمتعارف است که در نزدیکی پایتخت این رخداد وجود داشته باشد، اگر این آمار صحیح باشد باید تمام کارهایمان را کنار بگذاریم و تنها به این امر توجه داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، محمد حسین مقیمی در جلسه برنامه‌ریزی استان و شورای برنامه‌ریزی ملارد که با حضور محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز اگر کسی نگاهش خدمت به مردم در مسیر بهبود شرایط باشد به واقع بسیجی است.

وی ادامه داد: هر تصمیمی که امروز در ملارد گرفته می‌شود تا چهار سال دیگر با آن در ارتباط هستید؛ از اینرو مدیران باید با قوت در این جلسات شرکت کنند و اگر شخصی در این جلسه شرکت نکند، بهتر است در مسئولیت او تجدیدنظر شود.

26 درصد بی‌سوادی در ملارد زیبنده پایتخت نیست

استاندار تهران با اشاره به میزان بی‌سوادی در ملارد تصریح کرد: ملارد بالغ بر 26درصد بی‌سواد دارد که این مسأله نیازمند توجه جدی است؛ چرا که غیرمتعارف است که در نزدیکی پایتخت این رخداد وجود دارد، اگر این آمار صحیح باشد باید تمام کارهایمان را کنار بگذاریم و تنها به این امر توجه داشته باشیم.

مقیمی در ادامه با اشاره به مشکل مرتبط با حوزه درمان در منطقه صفادشت افزود: در ارتباط با مسائل وقفی مربوط به درمانگاه این منطقه ابتدا باید خواسته واقف محقق شود تا در ادامه بتوان موضوع را به درستی پیش برد.

وی به لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در شهرستان ملارد با مواردی در زمینه آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که باید با توجه به شرایط جامعه مواردی همچون مشاوره‌های قبل ازدواج و... با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

رسیدگی به مشکلات ملارد نیازمند همراهی نخبگان و مسئولان است

استاندار تهران بیان کرد: در مورد مشکلات شهرستان ملارد به دنبال مسئول این کمبود ها نیستیم، بلکه امروز همه باید از بحث‌های حاشیه‌ای دور شده و خدمت به مردم را هدف قرار دهیم تا آسیب‌های اجتماعی شهر و به دنبال آن استان که متاثر از یکدیگر است را کاهش دهیم و در این زمینه همراهی نخبگان و مسئولان ضروری است.

مقیمی با بیان اینکه امروز تکلیف ما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مرتبط با خانواده دیگر یک امر و تکلیف مسئولیتی نیست بلکه تکلیف شرعی و حکم حکومتی است گفت: باید با همدلی و همیاری درصدد حل مشکلات مرتبط با موضوعات اجتماعی باشیم.

امکانات چندمنظوره در روستاها ایجاد شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها و شوراها باید در امور مرتبط با بخش خصوصی، مشارکت و اقدامات در راستای درآمد پایدار و فراهم شدن سرانه‌های شهر با بخش خصوصی همکاری کنند تصریح کرد: اگر اقدامی با بخش خصوصی به صورت هماهنگ و تهاتری انجام می‌شود باید در مسیر قانونی و جهت استیفای حقوق مردم باشد.

استاندار تهران اظهار داشت: در بخش روستایی باید امکانات چند منظوره ایجاد کنیم تا هم مطلوبیت خوبی در زمینه صرف هزینه‌ها داشته باشد و هم بهترین بهره‌برداری از خدمات مجموعه‌های مرتبط در روستاها صورت گیرد.

مقیمی با اشاره به طرح‌های مختص هر شهر و روستا خاطرنشان کرد: طراحی شهری و روستایی باید متناسب با نیازسنجی انجام شده و جانمایی‌ها دقیق باشد؛ در تحقق این امور در کنار توان دولتی لازم است که توان مردمی جهت تسریع فعالیت‌ها به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما