شناسهٔ خبر: 22639847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خواهان حل مسائل حوزه امنیتی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی هستیم

گروه اجتماعی: استاندار و رئیس شورای تأمین استان خراسان شمالی گفت: در حوزه مباحث امنیتی خواهان حل مسائل و مشکلات از طریق نگاه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، در سیزدهمین نشست رؤسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان تصریح کرد: در این عرصه پلیس هم باید نقش نظارتی پیشگیرانه خود را تقویت کند.
وی مسئولیت پذیری، فرهنگ سازی و ارائه مشاوره های گوناگون به جامعه هدف را از ابزارهای تحقق این اهداف و کاهش آسیب های اجتماعی و آمار جرائم برشمرد و با ذکر نمونه ای گفت: افزایش شمار تصادفات جاده ای با وجود بهبود مداوم وضعیت راه ها نشانه ضعف فرهنگ رانندگی ماست.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان ازجمله ویژگی های پلیس را مهربان، صادق و قابل اعتماد بودن دانست و ادامه داد: پلیس باید ضمن تسلط بر قانون، در ایفای وظایف و مأموریت های خطیر در جامعه آرامش خود را حفظ کند.
صالحی ارزیابی و محاسبه درونی را ورای ارزیابی های سازمانی و بیرونی خواند و افزود: ازجمله شروط خدمت به مردم در جامعه اسلامی داشتن آزادگی و دیانت است.
استاندار ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و قرار گرفتن در آستانه هفته وحدت گفت: بسیج متعلق به گروه خاصی نیست، بلکه نهادی فراگیر است و خاص و عام را شامل می شود و به تعبیری، همه ملت باید بسیجی باشند.وی هم چنین تقویت وحدت نظری و عملی در جامعه را ضروری خواند و لزوم توجه به کرامت ذاتی انسان ها فارغ از جنسیت و قومیت آنان را گوشزد کرد.
سردار مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز با تبریک شکست داعش در منطقه، گزارش آماری اجمالی از دستاوردهای 8 ماهه این فرماندهی ارائه کرد.

نظر شما