شناسهٔ خبر: 22639778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهم ترین رسالت رسانه ها رعایت حقوق شهروندی و ایجاد امنیت روانی در جامعه است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی مهم ترین رسالت رسانه ها را رعایت حقوق شهروندی و ایجاد و تقویت احساس امنیت روانی در جامعه دانست و گفت: دوری از استبداد رای، عدالت پیشگی و جلوگیری از هوای نفس، بهره گیری از مشورت مردم و نخبگان، کمک به فراهم سازی آسایش مردم، برقراری ارتباط عاطفی با شهروندان و مدیران، اطلاع رسانی سریع و صریح و مسئولانه، رعایت رفاقت، داشتن سعه صدر و زبان تشکر و حفظ حرمت کلمات مهم ترین انتظارات از رسانه ها و اصحاب قلم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی استاندار، سه شنبه عصر در نشست مشترک مدیران خبرگزاری ها و نشریات و هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اظهار داشت: رسانه با جمهوریت و روح دموکراسی گره خورده است پس باید با دوری از استبداد رای، واقعیات برای مردم بیان شود.
وی ادامه داد: بهره مندی از مشاوره و نقطه نظرات مردم به ویژه نخبگان و دانشگاهیان به اصحاب رسانه توصیه می شود چرا که مردم مشکلات و مسائل را به درستی لمس می کنند و این تغییر نگرش می تواند فرهنگ شهر و استان را متعالی سازد.
دکتر ابراهیمی در ادامه به نقش پررنگ رسانه ها در ایجاد امنیت روانی جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: قدرت شایعه بسیار بالاست و بنابراین رسانه ها باید از رواج شایعه به ویژه در مواقع بحرانی جلوگیری کنند.
وی با تاکید بر این که مردم، رسانه و مدیران سه عنصر جدایی ناپذیر در جامعه هستند، اظهار داشت: رسانه های خراسان شمالی هم با تکیه بر این باور، به نحو متعادل کار می کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی گفت: رسانه ها باید به رعایت و حفظ آبرو و حیثیت افراد اهتمام ویژه داشته باشند چرا که بردن آبروی افراد حق الناس است و باید بدانیم ترور شخصیت بسیار خطرناک تر از ترور فیزیکی است.
ابراهیمی افزود: کلمات حرمت دارند و بنابراین باید هر کلمه در جای خود و به درستی به کار برده شود و هم چنین در انتشار اخبار سعه صدر به خرج دهیم و با بررسی موارد و موضوعات، آن را منتشر کنیم.
وی بیان داشت: از رسانه ها انتظار داریم اطلاع رسانی سریع، صریح و مسئولانه به ویژه هنگام وقوع بحران داشته باشند و باید دانست که زبان تشکر ایجاد انگیزه می کند و برای تداوم اقدامات خوب لازم است.
ابراهیمی با تاکید بر این که در عصر حاضر قدرت رسانه را باید جدی گرفت، تصریح کرد: رسانه است که افکار عمومی را شکل می دهد و نتایج مطالعات مختلف بیانگر تاثیر و نقش پررنگ رسانه ها بر ایجاد و هدایت انقلاب های مختلف در بازه های زمانی گوناگون است.
وی خاطر نشان کرد: رسانه ها هم چنین می توانند موجب تخدیر یا تفهیم افکار عمومی شوند و بر مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اثر گذار باشند به گونه ای که امروز تاثیر رسانه ها بر تغییر نوع فرهنگ، رفتار، پوشش و ذائقه غذایی افراد را شاهد هستیم.
ابراهیمی با تاکید بر منویات رهبری که باید تبلیغات را هنرمندانه بیان کرد، افزود: بی توجهی به این موضوع منجر به خروج ما از چرخه رسانه ای دنیا و هجوم آماج توطئه های گوناگون دشمنان نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد چرا که امروز بمباران عقاید مردم هدف اصلی جنگ رسانه ای است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از تشکیل کارگروه ویژه رسانه و اطلاع رسانی در آتیه نزدیک با هدف پیگیری دغدغه های فعالان این عرصه خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حمایت از مطبوعات اهتمام جدی داشته باشد و درخصوص رتبه و جایگاه رسانه ای استان و برقراری امنیت شغلی برای خبرنگاران و بیمه آنان اقدام کند.
گفتنی است، ساماندهی وضعیت خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزشی، تبیین اهمیت و جایگاه رسانه ها و مطبوعات برای مدیران استان، راه اندازی روابط عمومی الکترونیک، ارتقای وضعیت استان در جغرافیای رسانه ای کشور از دیگر موارد مطرح در این نشست بود.

نظر شما