شناسهٔ خبر: 22639229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

مشکلات اقتصادی و افزایش تحریم ها نتیجه خیانت فتنه گران است/ ضرورت تقویت نقاط قوت و رفع عیب ها برای مقابله با فتنه های بزرگتر

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: بالاترین جرم فتنه گران و سران فتنه که در حد خیانت است، امیدوار کردن دشمن بود که بتواند فشارها و تحریم ها را علیه ایران زیاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز با اشاره به حوادث فتنه سال 88 با بیان اینکه فتنه، برنامه برنامه ریزی شده دشمن در طی ده سال بود، گفت: این سناریو از سال 68 کلید خورد که یک پرده آن در سال 78 و پرده دیگر در سال 88 اجرا شد.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان ابراز کرد: فتنه 88 اگر چه در قالب یک دعوای انتخاباتی آغاز شد اما در حقیقت دشمن در پشت پرده، نقشه براندازی نظام را کشیده بود و اینجا بود که عده ای موج ایجاد کرده ودشمن برآن سوار شد؛ این فتنه چندماه تهران را درگیر کرد اما مقام معظم رهبری با روشنگری مردم را کم کم از این بدنه جدا کردند و مردم متوجه شدند فتنه یک دعوای انتخاباتی نیست.

 

وی افزود: انتخابات سازوکار خود را داشته و برروند آن نظارت وجود دارد و در نهایت یک گروه پیروز شده و دیگری شکست می خورد که رسیدگی به تخلفات هم روند خودش را دارد؛ اما در سال 88 موضوع غلطی به نام تقلب مطرح شد و حتی کسانی که آن مطرح کرده بودند می دانستند تقلب امکان پذیر نیست اما با پافشاری و عدم تمکین به قانون، موجب شدند دشمن که مترصد فرصت بود با برنامه ریزی، اصل نظام، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را زیرسوال ببرد.

 

موضع گیری های سران فتنه به نفع خط سیر آمریکا موجب حصر آنها شد

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: افرادی هم که به عنوان سران فتنه مطرح شدند، باوجود اینکه رهبری بارها تذکر دادند که دشمن و صحنه سازی آن را ببینید که کار به جای خطرناک کشیده شده، اما روی حرف غلط خود پافشاری کردند؛ در نهایت زمانی که دشمن به صراحت اصل دین را درعاشورای 88 زیر سوال برده و مسجد و خیمه امام حسین (ع) را آتش زدند وبه اسلام را توهین کردند، جمعیت عظیم مردم در نهم دی ماه با یک دعوت معمولی به طور خودجوش به میدان آمده و حماسه خلق کردند.

 

این استاد حوزه علمیه در خصوص مسئله حصر سران فتنه تشریح کرد: به مدت هشت ماه مبارزه با فتنه داشتیم که در طی این زمان سران فتنه آزاد بودند اما حدود یک سال بعد، پس از قضایای بیداری اسلامی و زمانی که دشمن برای ایجاد داعش وتسلط بر کشورهای اسلامی برنامه ریزی می کرد، سران فتنه مجدد فعال شده و موضع گیری هایی که به نفع داعش و خط سیر آمریکا تمام می شد آغاز کردند که شورای امنیت ملی آنها را حصر خانگی کرد.

 

اگر به تخلفات رسیدگی می شد، آسیب های سران فتنه به نظام اشد مجازات را داشت/ فتنه به سرمایه حضور 80 درصدی پای صندوق رای آسیب زد

وی اظهار داشت: اگر قراربود به تخلفات سران فتنه رسیدگی شود، مشخص می شد آسیب هایی که به کشور زدند و هزینه هایی که تحمیل کردند، اشد مجازات را به دنبال داشت؛ انتخابات 88 که 80 درصد مردم را پای صندوق آورد سرمایه بالایی از اعتماد ملی به نظام بود که بااین سرمایه می توانستیم مسیر مذاکرات هسته ای را عوض کرده و تعامل با دنیا را تغییر دهیم کمااینکه از روزی که نتیجه انتخابات اعلام شد برخی سران کشورهای غربی گفتند باید غنی سازی 20 درصد را قبول کنیم.

 

بالاترین جرم سران فتنه امیدوار کردن دشمن به افزایش فشارها بود/ مشکلات اقتصادی و تحریم ها نتیجه خیانت فتنه گران است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه متاسفانه فتنه به سرمایه چهل میلیونی آسیب زد و دشمن را امیدوار کرد، یادآور شد: بالاترین جرم فتنه گران و سران فتنه که در حد خیانت است، امیدوار کردن دشمن بود که بتواند فشارها و تحریم ها را علیه ایران زیاد کند.

 

وی تاکید کرد: هرچه ضربه پس از آن متحمل شدیم و تحریم ها مسائل اقتصادی کشور را تحت شعاع قرار داد به گونه ای که برجام هم نتوانست دشمن را با وجود تعهداتی که داشت عقب بنشاند،  همه نتیجه خیانتی بود که در فتنه 88 رخ داد؛ در حقیقت غفلتی بود که نتیجه آن تسلط دشمن شد و تفاوتی با خیانت ندارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان اذعان داشت: این تجربه ای برای ماست که با چشمان باز دشمن و صحنه سازی های آن را ببینیم؛ دشمن مانند یک شطرنج باز عمل می کند که برای یک حرکت نهایی با برنامه ریزی های متعدد از حرکت های زیادی استفاده می کند.

 

وی ادامه داد: امروز می بینیم که دشمن در فضای مجازی برای نابود کردن اعتماد عمومی و  ایمان مردم چقدر هزینه می کند؛ همچنین در خود فضای داخلی کشور و سطح منطقه برای اینکه زیرساخت ها را از بین ببرند، گروه های تروریستی و آل سعود دائما تهدید می کنند لذا اگر چنگ و دندان دشمن و حملات به انقلاب اسلامی را نبینیم ممکن است موضع اشتباه بگیریم.

 

ضرورت مقابله با حملات دشمن در عرصه های مختلف/ باید به جوانان میدان داد و آنها را باور کرد

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی بیان کرد: امیرالمومنین فرمود سنگ را از هر طرف که آمد برگردان؛ یعنی دشمن از هر طرف سنگ انداخت از همان طرف باید با آن مقابله کرد لذا وقتی دشمن حمله نظامی، اقتصادی و فرهنگی می کند باید در همان مسیر با آن مبارزه کرد.

 

این استاد حوزه علمیه مطرح کرد: تنها راه مقابله با تحریم ها، اقتصاد مقاومتی است و تنها راه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی جنگ نرم یعنی مبارزه فرهنگی است که برای مبارزه به آسیب های فضای مجازی باید با تکیه به داشته های خود و نیروهای جوان کشور شبکه مجازی ملی را راه اندازی کنیم.

 

حفظ تک تک سنگرهای نظام لازم است/ ضرورت تقویت نقاط قوت و رفع عیب ها برای مقابله با فتنه های بزرگتر

وی تاکید کرد: آیا جوانان ما که هسته ای را به 20 درصد رساندند نمی توانند شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند؟ آیا کسانی که صنعت موشکی را از صفر شروع کردند و به موشک نقطه زن رساندند، نمی توانند صنایع و کشاورزی را متحول کنند؟ قطعا می توانند لذا باید به جوانان میدان داد وآنها را باور کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به اینکه مسئولین باید به این باور برسند، خاطرنشان کرد: هرچند مقام معظم رهبری دستور آتش به اختیار دادند که هرکس و در هر نقطه ای باید در مسیر حفاظت از انقلاب و اسلام هرکاری انجام دهد و در حقیقت حفظ تک تک سنگرها لازم است؛ بنابراین اگر در برخی موارد در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اختلالاتی وجود دارد باید جلوی تکرار آن گرفته شود، عیب ها را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم تا در مقابل فتنه های بزرگتر مقاومت کرده و انقلاب را حفظ کنیم.

 

 انتهای پیام/م

نظر شما