شناسهٔ خبر: 22639104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ هفدهم

پس از پایان بازی‌های هفته دوازدهم، هفت مهاجم لیگ برتری تاکنون توانستند عنوان ارزشمندترین بازیکنان لیگ هفدهم را از آن خود کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

هفته دوازدهم لیگ برتر را  می توان یکی از کم گل‌ترین هفته‌های بازی‌های امسال دانست و در این میان تعداد کم گل‌های رد و بدل شده بین تیم ها باعث شد تا صدر جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ تغییر چندانی نداشته باشد.

توضیح ضروری در این باره اینکه به دلیل مورد محاسبه قرار گرفتن تعداد گل‌ها و پاس‎‌های گل و پنالتی‌های به دست آمده باعث شده تا تعداد مهاجمان حاضر در صدر جدول ارزشمندترین ها بیشتر از سایر بازیکنان حاضر در پست‌های دیگر است. به همین دلیل 7 بازیکن ابتدایی صدر جدول ارزشمندترین‌ جزء مهاجمان فوتبال ایران محسوب می شود و البته در این میان با داشتن دو بازیکن بیشترین سهم را در جمع بهترین ها دارد.

بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم 

مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 8 امتیاز

کاپیتان ذوبی ها به دلیل درخششی که در دیدار برابر استقلال خوزستان داشته است هنوز هم عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آن خود کرده است. تبریزی که در آن دیدار توانست 4 بار برای تیمش گلزنی کند تاکنون 5 بار موفق شده برای امیر قلعه نویی و تیمش گلزنی کند. 2 بار با ارسال پاس های خود زمینه ساز گلزنی شود و 1 پنالتی منجر به گل نیز به دست اورده است. او در اردوی اخیر تیم ملی در تهران نیز یکی از از دعوت شده ها توسط کارلوس کی‌روش بود.

محمد قاضی، پدیده مشهد – 7 امتیاز

مهاجم سابقا سرخابی مشهدی ها پس از فصل موفقی که به همراه نفت تهران گذرانده بود در بازی های امسال نیز به خوبی از عهده گلزنی برآمده است. قاضی تاکنون 7 گل برای تیم پدیده به ثمر رسانده است و به همین دلیل در صدر بهترین گلزنان لیگ نیز قرار دارد. قاضی که پیش از رسیده به پدیده در تیم های ذوب آهن و فولاد و پرسپولیس و استقلال نیز حضور داشت فصل قبل نیز گل های فراوانی برای دایی و بازیکنانش به ثمر رسانده بود.

علی علیپور، پرسپولیس – 7 امتیاز

مهاجم مازنی پرسپولیسی ها که دو فصل و نیم اخیر را به همراه این تیم در لیگ برتر حضور داشت در بازی های امسال و پس از محرومیت طارمی با پیدا کردن حاشیه امنیت، توانست خود را به طور کامل به اثبات برساند و به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ معرفی شود. علیپور تاکنون 6 گل برای پرسپولیسیها به ثمر رسانده است ضمن اینکه یک پنالتی منجر به گل نیز برای تیم به دست آورد. علیپور به مانند شش دربی قبل باز هم برای پرسپولیسی ها گلزنی کرد و با گل او سه امتیاز شیرین این دیدار به حساب سرخ پوشان واریز شد.

عیسی آل‌کثیر، نفت تهران – 7 امتیاز

مهاجم نفتی ها که پیش از این نیز سابقه آقای گلی در رقابت های لیگ دسته اول را دارا بود در جریان بازی های این فصل و در دومین سال حضور خود در این تیم توانست شم بالای گلزنی خود را به نمایش بگذارد. او هم اکنون با به ثمر رساندن 6 گل به همراه علیپور در رده دوم بهترین گلزنان فوتبال ایران نیز قرار دارد. آل‌کثیر که بیشتر گل های نفتی ها در بازی های این فصل را به ثمر رساند در آخرین دیدار این تیم از روی نیمکت بازی را آغاز کرد!

مهدی طارمی، پرسپولیس – 7 امتیاز

مهاجم اصلی پرسپولیسی ها در بدترین زمان ممکن دچار محرومیت شد. در حالی که وی می توانست در دو دیدار این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان عصای دست برانکو باشد با محرومیت 4 ماهه روبرو شد تا سرخ پوشان دل به مهاجمان دیگر خود ببندند. طارمی که از مورد اعتمادترین بازیکنان کارلوس کی‌روش نیز محسوب می شود تاکنون 4 بار برای پرسپولیسی ها گلزنی کرده است ضمن اینکه 2 بار نیز با پاس های خود موجبات گلزنی تیم را فراهم کرد. طارمی در کارنامه امسال خود 1 پنالتی منجر به گل نیز به ثبت رسانده است.

محمد عباس‌زاده، سایپا – 7 امتیاز

مهاجم جدید نارنجی پوشان در بازی های این فصل نیز تصمیم گرفته است یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. عباس زاده که فصل پیش برای دومین بار به عنوان آقای گلی لیگ دسته اول رسید باز هم به کمک دایی به لیگ برتر رسید تا به مانند دوران حضور در پرسپولیس موتور گلزنی خود را روشن کند. عباس‌‌زاده تاکنون 4 گل برای سایپا به ثمر رسانده ضمن اینکه 1 پاس گل و 2 پنالتی منجز به گل نیز در کارنامه امسال خود ثبت کرده است.

محمد نزهتی، سپیدرود – 7 امتیاز

مهاجم باتجربه گیلانی ها، این روزها یکی از خطرناکترین بازیکنان سپیدرود محسوب می شود. نزهتی که به همراه ابراهیمی زوج خطرناکی را در خط حمله تنها تیم شمالی لیگ برتر تشکیل داده است تاکنون توانسته 4 بار دروازه حریفان را باز کند. او 3 پنالتی منجر به گل نیز برای سرخ پوشان به دست آورده تا همچنان به عنوان اصلی ترین امید گیلک ها برای درخشش و البته ماندگاری در لیگ برتر شناخته شود.

توضیح جدول:

بازیکنانی که موفق به گلزنی و یا گلسازی شوند 1 امتیاز مثبت دریافت می کنند. بازیکنانی که موفق به کسب پنالتی می شوند در صورت گل شدن آن یک امتیاز و در صورت از دست رفتن آن نیم امتیاز مثبت به دست می آورند.

 

 

نظر شما