شناسهٔ خبر: 22638770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همایش استانی«وقف و رسانه» در یاسوج برگزار شد

گروه فرهنگی: همایش استانی «وقف و رسانه» با حضور مسئولان استانی، واقفان، هیات امناء بقاع متبرکه و خبرنگاران در یاسوج برگزار شد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، یکم آذرماه در همایش استانی «وقف و رسانه»، اظهار کرد: واقفان کسانی هستند که از دست مایه دنیای خود برای آخرت توشه‌ای ذخیره می‌کنند و نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است .
وی با اشاره به روز شمار دهه وقف، افزود: دهه وقف به نام‌های وقف و خانواده، وقف و فناوری، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و بقاع متبرکه و وقف و محیط زیست نامگذاری شده است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هدف اصلی مسئولان اوقاف این بوده که وقف براساس نیت امینانه واقفین اقدام ‌کنند، بیان کرد: 225 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که اکثر این مناطق صعب‌العبور هستند و انجام کار عمرانی در آنها سخت است .
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اوقاف توسعه وقف در حوزه فناوری است.
وی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، تصریح کرد: شکست داعش ننگی بزرگی برای استکبار جهانی بود.
همچنین، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: وقف در حوزه فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و رفع نیاز نیازمندان، حوزه اقتصادی و توزیع متعادل ثروت کارکرد دارد .
وی افزود: رسیدن فرد واقف به نیکی و رستگاری، کاهش فاصله طبقاتی در بین افراد جامعه، توزیع ثروت در جامعه، تقویت روحیه ایثار و فداکاری و استمرار پاداش  و ثواب در وقف از آثار این امر خداپسندانه است .
بنابراین گزارش، همچنین، یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز شهیدان را بزرگترین واقفان دانست و ابراز کرد: این عزیزان جان خود را برای رفاه و آسایش همه مردم وقف کردند و امروزه با مدال مدافع حرم بودن جان و تمام هستی خود را برای حرم اهل‌بیت(ع) گذاشتند .
وی بیان کرد: همانطور که شهید زنده است واقفان هم زنده هستند، ضمن اینکه وقف یک موضوع راکد و سنتی برای دوره‌های ابتدایی اسلام نیست بلکه پدیده‌ای است که متناسب با مقتضیات زمان در ابعاد مختلف نیاز به گسترش دارد .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: علاوه بر مساجد و مدارس شاهد وقف در حوزه‌های علمی و حتی امنیتی هستیم، وظیفه همه رسانه‌هاست که فرهنگ وقف را ترویج دهند و گستردگی وقف را برای مخاطبان تشریح کنند .
افشارنیا یادآور شد: رسانه‌ها حافظ موقوفات باشند برای احیاء این فرهنگ پسندیده تلاش کنند و گام بردارند.

نظر شما