شناسهٔ خبر: 22638567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد:

هزینه ۴۰میلیارد ریال برای احداث ساختمان اتاق بحران شهرداری همدان

همدان - رئیس شورای شهر همدان از هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد ریالی برای احداث ساختمان اتاق بحران شهرداری همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی پیش از ظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان بابیان اینکه در ایام نورانی ماه‌های پر فیض و برکت ربیع‌الاول، شاهد پیروزی‌های متعدد برای دنیا و جبهه اسلام باشیم، ادامه داد: خداوند را شاکریم که این گروه تروریستی به دست پاک‌ترین فرزندان دنیای اسلام به نابودی کشیده و از تارک دنیای اسلام پاک شدند.

وی عنوان کرد: سردار بی‌نظیر اسلام حاج قاسم سلیمانی با همراهی رزمندگان اسلام، جانفشانی و مجاهدت کرد تا پیروز میدان نبرد حق بر علیه باطل باشند.

رئیس شواری شهر همدان عنوان کرد: تصویرها در ابتدای کار گویای این بود که سرزمین پهناوری از عراق و سوریه در تصرف داعشی‌است، اما به مرور زمان همزمان با فشار نیروی رزمندگان اسلام، حدود تصرف کمتر و کمتر شد تا اینکه روز گذشته در آخرین نقطه صفر مرزی عراق و سوریه، شهر البوکمال منهم شدند و آخرین قلعه داعش هم پاکسازی شد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: استان همدان، معین منطقه‌ای از دشت ذهاب شده که منطقه ازگله و روستاهایی که تقریباً تا ثلاث باباجانی امتداد دارد را در برمیگیرد و ساماندهی حدود ۷۰ روستا را به استان همدان واگذار کرده‌اند.

وی با اشاره به وقوع زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های بعدی در غرب کشور مانند ایلام، ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات و ضوابط ساخت و ساز بر خسارات ناشی از حوادث طبیعی غلبه کنیم.

مولوی با تأکید بر اینکه مردم سراسر کشور و مسئولان باید با جدیت پیگیر امور باشند، گفت: به طور قطع کمیته بحران در زمان حادثه، کار سختی در پیش دارد و باید  شرایط و تدابیر لازم پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه باید حدود ۵ منطقه چندین هکتاری در همدان تسطیح، مخلوط‌ریزی و تجهیز شود تا در زمان وقوع حادثه تنها به برپایی چادر بپردازیم، افزود: آماده‌سازی فضای لازم با وجود تعدادی از زمین‌های شهرداری همدان برای زمان بحران باید در دستور کار کمیسیون خدمات شهری یا فنی عمرانی شورای اسلامی شهر قرار گیرد تا تدابیر لازم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شود.

مولوی ابراز امیدواری کرد: با توجه به هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد ریالی برای احداث ساختمان اتاق بحران شهرداری همدان واقع در باباطاهر در برابر بلایای طبیعی آمادگی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی برای مسکن مهر، اظهار داشت: واقعیت این است که اگر مسکن مهر نبود، تلفات بیش از اینها بود در حالی که این واحدها حداقل آسیب را داشت و سازه ساختمان‌ها حفظ شده بود.

مولوی با بیان اینکه در استان همدان نیز چندین هزار واحد مسکن مهر ساخته شد، گفت: در مرحله ساخت سازه این واحدهای مسکونی، تمامی استانداردها رعایت شد؛ اما در مرحله معماری، متأسفانه به دلیل فشارهای موجود مبنی بر افتتاح این واحدها، کارهای اصولی رها و نظارت هم ضعیف شد.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به وضعیت روند تأیید و صدور حکم شهردار منتخب گفت: تمامی مدارک مورد نیاز عباس صوفی، شهردار منتخب با نامه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان به وزارت کشور ارسال شده و وزیر کشور نیز از مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور خواسته تا در روند صدور حکم تسریع دهد.

مولوی افزود: نماینده شورای اسلامی شهر همدان نیز پیگیری‌های لازم را از وزارت کشور دارد و طبق وعده مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا، عباس صوفی شهردار منتخب در چند روز آینده برای انجام مصاحبه به تهران خواهد رفت.

وی گفت: مشکلی برای صدور حکم شهردار منتخب نیست و بر اساس ضوابط، حکم وی تا هفته آینده صادر می‌شود.

نظر شما