شناسهٔ خبر: 22638405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان‌:

کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد

نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: :کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

‌‌به گزارش ایسنا‌، "یدالله موحد" صبح امروز در آئین افتتاحیه سومین دوره کارآموزی قضایی استان کرمان اظهار کرد: دادگستری استان کرمان از  تمام توان، امکانات و ظرفیت علمی و تجربی خود در جهت ایجاد یک بستر مناسب برای آموزش کارآموزان قضایی استفاده خواهد کرد.


بومی گزینی؛ راه حل رفع کمبود شدید کادر قضایی در کرمان است

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی استان کرمان از حیث کادر اداری و قضائی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، گفت: در استان کرمان به ازای هر یک صد هزار نفر، 9ممیز 9 قاضی در حال فعالیت قضایی هستند و این درحالی است که در سطح کشور به ازای هر یکصد هزار نفر 12ممیز 8  قاضی فعال هستند.

موحد بیان کرد: با مذاکرات صورت گرفته با  آیت‌الله آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین امینی، معاون منابع انسانی قوه سرانجام با نظر مساعد رییس قوه قضائیه مجوزهای لازم جهت بومی گزینی در کرمان صادر شد که جای تقدیر ویژه از معاونت منابع انسانی قوه و مدیریت آموزش کشور دارد.

موحد با اشاره به اینکه دادگستری کرمان برای حل مشکل کمبود کادر قضایی اقدام به بومی گزینی کرده است، افزود: دادگستری استان نیروهای تحصیل کرده رشته حقوق و حوزوی را شناسایی و جذب دستگاه قضایی می‌‌کند و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بومی گزینی و برگزاری دوره‌های کارآموزی شرق کشور در کرمان یک ضرورت است، تصریح کرد: کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد.

رییس شورای قضائی استان کرمان از تلاش های معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان و مدیریت آموزش در برگزاری دومین دوره کارآموزی قضائی تقدیر و تشکر کرد و به تحولات شگرف وسریع در جامعه بشری اشاره کرد و افزود: پیچیده شدن روابط اجتماعی و مسائل حقوقی بین مردم، کار را برای دست اندرکاران اجرای عدالت سخت کرده است، لذا کارآموزان قضائی باید از دانش حقوقی لازم برخوردار باشند و نسبت به تقویت باورهای دینی و ارزش‌های اخلاقی تلاش کنند تا بتوانند پاسخگوی مسائل حقوقی شهروندان باشند.

وی موضوع مدیریت پرونده قضائی را مهم برشمرد و گفت: یکی از اهداف  برگزاری دوره‌های کارآموزی، کاربردی کردن دانش حقوقی کارآموزان در پرونده‌های قضایی است و شرکت کنندگان در این دوره باید توان مدیریت پرونده را در خودشان تقویت کنند.

وی بیان کرد: ‌‌کارآمدی قوه قضائیه، آبرو و حیثیت نظام است و این کارآمدی و اثربخشی بستگی به عملکرد مثبت تک تک قضات و کارکنان قوه قضائیه دارد.

وی با اشاره به اینکه قوانین ابزاری برای اجرای عدالت  واحیای حق  هستند، خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان همواره در راستای کارآمدی و اثربخشی بیشتر دستگاه قضا‌ی تلاش می‌کند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان بیان کرد: در عصری که معاندان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوچکترین خطاهای فردی افراد را به پای نظام و انقلاب می‌نویسند، ضرورت دارد تمامی افراد به گونه‌ای عمل کنند که موجب ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی شود.
 
‌انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما