شناسهٔ خبر: 22638169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شرکت۸۵ هزار دانش آموز استان در کارگاههای آموزشی و تربیتی آسیب های اجتماعی

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی صبح امروز در آغاز کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی و تربیت مربی در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در باشگاه فرهنگیان گفت: ۸۵ هزار دانش آموز استان در کارگاههای آموزشی و تربیتی آموزش وپرورش درحوزه آسیب های اجتماعی شرکت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی با اشاره به وجود 700 هزار دانش آموز و 45 هزار معلم در استان گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در مدارس بعنوان کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق اتفاق می افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۸۵ هزار دانش آموز، ۵ هزار معلم و ۴۵ هزار اولیاء مدارس در کارگاههای آموزشی و تربیتی آموزش وپرورش درحوزه آسیب های اجتماعی شرکت کرده اند.

وی از شناسایی مدارس پر خطر و آسیب پذیر آذربایجانشرقی خبر داد و افزود: در این راستا در استان در 650 مدرسه کارگاه آموزشی و تربیتی برای آگاهی و آشنایی نوجوانان وجوانان با آسیب های اجتماعی نو پدید برگزار شده است.

پاشایی از توزیع 17 هزار جلد مجله با عنوان آسیب های اجتماعی در مدارس آذربایجانشرقی خبر داد و افزود: در بین دانش آموزان مدارس استان اقداماتی چون توسعه ورزش صبحگاهی، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، برگزاری همایش های کوه روی و پیاده روی و ایجاد 3 هزار تیم ورزشی دانش آموزی و.. در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

این مقام مسئول در استان  با بیان اینکه توسعه فناوری های نوین درجهان باعث تولید آسیب های اجتماعی نو پدید در داخل کشورها شده است، اظهار داشت: وظیفه و تمرکز مسئولان، مدیران و معلمان بایستی آموزش مهارت های زندگی و استفاده سالم از فناورهای نوین و توجه به ذائقه دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه ما بدنبال تربیت نسلی سالم، پویا، شاداب و اثربخش هستیم، اذعان داشت: ایرانی آباد و قدرتمند در گرو تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد است.

پاشایی بر استفاده از شیوه های اقناعی، ایجابی در فعالیت ها تاکید کرد و افزود: همسویی خانه ومدرسه باعث اثر بخشی اقدامات و برنامه ریزی ها می شود.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی با اشاره به آموزش مهارت نه گفتن و مهارت دوست یابی به دانش آموزان گفت: ما نبایستی صرفا به دانش افزایی محصلین بسنده کنیم بلکه بایستی اصلاح نگرش را در دانش اموزان ایجاد کنیم.

پاشایی در پایان با بیان اینکه مغز مدیریت تقریب نگرش است، اضافه کرد: استفاده از نظر متخصصان امر، ایجاد نشاط، امید و انگیزه در بطن ومتن مدارس سر لوحه اقدامات ماست.

نظر شما