شناسهٔ خبر: 22635598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف زمین‌خواری بزرگ در تنگستان/ عامل قتل در دشتستان دستگیر شد دستگیری سارقان منازل در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف زمین خواری بزرگ در شهرستان تنگستان خبر داد و گفت: عامل تیراندازی و قتل در محل اتحادیه نانوائیان دشتستان دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
کشف زمین‌خواری بزرگ در تنگستان/ عامل قتل در دشتستان دستگیر شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر سردار خلیل واعظی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت امنیتی در سطح استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و پلیس طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد.

وی اضافه کرد: با اشراف اطلاعات پلیس استان بوشهر، شاهد کاهش وقوع جرایم مختلف در سطح استان هستیم و کشف جرایم مختلف در سطح استان افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: مشارکت مردم در برنامه‌های پلیس و موفقیت این نیرو تاثیر بسیار زیادی دارد و از همه مردم می‌خواهیم که با پلیس ارتباط داشته باشند تا زمینه توسعه امنیت فراهم شود.

دستگیری سارقان منازل در دشتستان

وی از کشف ۱۷ فقره سرقت منزل و دستگیری ۲ نفر سارق در دشتستان خبر داد و افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان دشتستان کارگروه ویژه ای برای برخورد قاطع با انواع سرقت ها تشکیل شد.

سردار واعظی با اشاره به اینکه دستگیری این سارقان از اولویت‌های پلیس بوده، ادامه داد: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مدار بسته، دو نفر سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهمان در باز جوئی ها و تحقیقات بعمل آمده و در مواجهه با شواهد و قرائن ارائه شده از سوی مأموران، به ارتکاب ۱۷ فقره سرقت منزل در شهرستان دشتستان اعتراف کردند و متهمان برای سیر مراحل تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف زمین خواری ۳۷ میلیاردی

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف زمین خواری ۳۷ میلیاردی در تنگستان خبر داد و بیان کرد: برخورد با متهمان جرایم اقتصادی و زمین خواری به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: برابر خبرهای واصله و با استناد گزارش مردمی، مبنی بر دیوار کشی سطح وسیعی از زمین‌های حوزه ساحلی شهرستان تنگستان توسط فردی به هویت معلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار واعظی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی و با اخذ مجوز قضائی بررسی دقیق و کارشناسی در خصوص دیوار کشی۱۳۰ هزار و ۱۷۹ متر زمین اداره منابع طبیعی در حوزه ساحلی دلوار انجام شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این زمین خواری را ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در همین راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

واعظی افزود: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

دستگیری عامل قتل در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان داشت: ظهر روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه سال جاری  براثر تیراندازی یک نفر موتورسوار در محل اتحادیه نانوائیان شهر برازجان به سمت رئیس این  اتحادیه، این فرد مجروح و به بیمارستان منتقل که به دلیل شدت جراحات وارده دربیمارستان فوت می کند.  

وی تصریح کرد: عوامل پلیس در محل حادثه حاضر، پس از انجام تحقیقات اولیه، هویت ضارب را  شناسایی و تلاش جدی برای دستگیری وی ادامه داشت که در نهایت اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی و بازرسی از مخفیگاه‌های احتمالی، قاتل و همدستش عرصه را بر خود تنگ دیده و خود را تسلیم پلیس آگاهی دشتستان می‌کنند.
 
سردار واعظی با بیان اینکه یک قبضه اسلحه کلت کمری به کار رفته در جنایت از آنان کشف شد، اضافه کرد: برابر بررسی پلیس علت تیراندازی و قتل اختلافات مالی بوده است

انتهای پیام/پ

کشف زمین خواری و عامل قتل در دشتستان

نظر شما