شناسهٔ خبر: 22633830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بازگشت حریری و حضورش بر مزار پدر+ تصاویر

مکان: بیروت، لبنان/ منبع: خبرگزاری فرانسه

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «سعد حریری» 17 روز پس از استعفای ناگهانی از سمت نخست وزیری لبنان در عربستان روز سه شنبه به بیروت بازگشت.

 

11

2

 

دفتر سعد حریری خبر بازگشت وی را منتشر کرده است.

هواپیمای سعد حریری ساعت 23 سه شنبه شب در فرودگاه بین المللی «بیروت» پایتخت لبنان بر زمین نشست. او سپس بر مزار پدرش حاضر شد.

 

0

00

 

سعد حریری در جریان سفر خود به عربستان در یک سخنرانی تلویزیونی از عربستان سعودی که از طریق شبکه العربیه پخش شد، به‌طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد.

اعلام استعفای سعد حریری واکنش های گسترده ای به دنبال داشت. شماری از مقام‌ های بلندپایه لبنان و حتی چهره‌ های سیاسی نزدیک به سعد حریری اعلام کردند، عربستان سعودی، حریری را مجبور به استعفا کرده و اکنون او نمی تواند از عربستان خارج شود.

بالاخره سعد حریری پس از اقامتی دو هفته‌ ای در عربستان سعودی که با گمانه‌ زنی‌ های بسیار همراه بود، به همراه همسرش برای دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به «پاریس» پایتخت این کشور رفت.

فرانسه سخت در تلاش است که راهی برای حل بحران لبنان پیدا کند. رئیس جمهور فرانسه در روزهای اخیر با عبدالفتاح سیسی، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفتگوهایی داشته است. ماکرون همچنین با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کرده است.

سعد حریری در پاریس اعلام کرده بود که به لبنان باز خواهد گشت و در مراسم روز استقلال این کشور شرکت خواهد کرد.

مراسم روز استقلال لبنان امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 

3

 

سعد حریری همچنین  روز گذشته در «قاهره» پایتخت مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌ جمهور مصر دیدار کرد.

مکان: بیروت، لبنان

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام

نظر شما