شناسهٔ خبر: 22633271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با رأی موافق نمایندگان

یک فوریت طرح ساماندهی و کاهش زندانیان تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 1 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با 122 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدعلی پورمختار به عنوان یکی از طراحان طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: باید با یک قانونگذاری سریع تعداد زندانیان که روز به روز در حال افزایش است و آثار و تبعات اجتماعی فراوانی برای کشور دارد برطرف شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آماری که سازمان زندان ها ارائه کرده در سال 96 تا به امروز، شاهد افزایش 2.7 درصدی شمار زندانیان هستیم و آنچه که آیت‌الله آملی لاریجانی به قضات ابلاغ کرده تا بر اساس آن تعداد بازداشت‌های موقت و زندانیان را کاهش دهند، رعایت نشده است.

وی ادامه داد: بخشنامه 33 ماده‌ای به طرح تبدیل شده تا تبدیل به قانون شود و برای قضات و روسای دادگستری‌ها کاهش تعداد زندانیان الزام‌آور شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگهداری موقت متهمان 54 درصد افزایش یافته است، یادآور شد: قضات تا فردی دستگیر می‌شود برای این متهم دستور بازداشت موقت صادر می‌کنند لذا ما برای نگهداری زندانیان مقصر هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تعداد زندانیان سبب کاهش هزینه‌های دولت و قوه قضائیه می‌شود، تصریح کرد: روزانه نگهداری زندانیان 40 تا 50 هزار تومان هزینه دارد اما 10 هزار تومان این مبلغ پرداخت می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید در بیرون از زندان کار کنند تا هزینه زندانیان پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظر شما