شناسهٔ خبر: 22632079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

تناقض در گفتار و رفتار سردمداران جمهوری آذربایجان؛

دولت جمهوری آذربایجان مناره‌‌های مسجد "بینه" را تخریب کرد

پایگاه اینترنتی "حقیقت" خبر داد حاکمیت جمهوری آذربایجان، حضور گسترده دینداران این کشور در راهپیمایی اربعین را با تخریب مناره‌‌های مسجد قصبه "بینه" در حومه باکو تلافی کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش آناج به نقل از پایگاه اینترنتی «حقیقت»، در حالی که سال ۲۰۱۷ ، سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان اعلام شده است و نخجوان نیز در سال ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده است، مقابله حاکمیت جمهوری آذربایجان با دین اسلام نیز به اوج رسیده است.

تنها در همین سال جاری، به بهانه‌‌‌های مختلف مساجد زیادی تخریب شده‌‌‌اند که مسجد «حاج عبدالرحیم بیگ» و مسجد «حاج جواد» در سووتسکی باکو از آن جمله هستند. سیاست بی‌‌‌‌رحمانه دولت علیه مراسم‌‌‌های محرم و عاشورا، چند سالی است که به یک سنت تبدیل شده است.

چاپلوسانی که خود را روشنفکر می‌‌نامند، رسانه‌‌های خدمت کننده به منافع صهیونیسم و نیروهای انتظامی و حقوقی، در مبارزه با مراسم‌‌های محرم و عاشورا که ملت طی صدها سال آن را حفظ کرده است، گویی با همدیگر مسابقه گذاشته‌‌اند. اما، مبارزه حاکمیت با اعتقادات دینی ملت، تاثیر معکوس برجای می‌‌گذارد و به روی آوردن جدی تر مردم به عقاید دینی شان منجر می‌‌شود. افزایش تصاعدی گرایش به دین در میان جوانان کشور و شرکت دستجمعی دینداران در « راهپیمایی اربعین » نشانه بارز این وضعیت است.

طبیعی است که این روند موجب ناراحتی حاکمیت می‌‌شود. تنفر حاکمیت علیه «راهپیمایی اربعین» نیز ناشی از همین عامل است. دو سال قبل، ویران کردن میدان «امام علی (ع) » نارداران که اهالی این قصبه به هزینه خود آن را ساخته بودند و در آستانه اربعین با خاک یکسان شد، تجسم عینی نفرت حاکمیت کشور علیه اربعین بود.

حاکمیت جمهوری آذربایجان امسال نیز شرکت در مراسم اربعین را تلافی کرد. دو روز قبل، دو مناره مسجد روستای «بینه» در حومه باکو با حضور نمایندگان رسمی دولت جمهوری آذربایجان تخریب شد، این عمل کثیف، درست در روزی اجرا شد که زائران اربعین به روستای «بینه» باز می گشتند. 

 جمهوری آذربایجان عضو سازمان همکاری اسلامی اس؛  یعنی خود را بخشی از جهان اسلام قلمداد می‌‌کند اما، در اسلام آنچه اهمیت دارد عمل است و نه ادعا. اگر عمل علیه اسلام جهت گیری شده است، عامل آن مسلمان نیست، بلکه دشمن است.

رکورد تخریب مساجد، به اسراییل و عروسک‌‌های یهودیان یعنی داعش تعلق دارد. اگر همین طور پیش برود، جمهوری آذربایجان پس از چند سال این رکورد را خواهد شکست. همانطور که مشاهده می‌‌شود فعالیت‌‌های ضداسلامی حاکمیت جمهوری آذربایجان به عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی، با فعالیت‌‌های ضداسلامی اسرائیل که دشمن مسلمانان است، قابل مقایسه است.

اگر حکومت جمهوری آذربایجان از تمایل مردم خود به اسلام ناراحت است و مساجد را تخریب می‌‌کند، در سازمان همکاری اسلامی عضویت دارد، چرا اسرائیل که برای نفوذ در جهان اسلام تلاش دارد، در این سازمان عضو نشود؟ جناب الهام علی اف، آیا بهتر نیست اسراییل را نیز به عضویت در سازمان همکاری اسلامی دعوت کنید؟!

انتهای پیام/

نظر شما