شناسهٔ خبر: 22631808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدال آوران جهانی مازندران جهت حضوردراربعین حسینی به کربلا اعزام شدند

ساری-ایرنا- 9 نفر از مدال آوران جهانی و المپیک ورزش استان مازندران امروز یکشنبه طی مراسمی در حسینیه عاشقان کربلا ساری برای اعزام به کربلا جهت اربعین حسینی بدرقه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این مراسم کمیل قاسمی ،قاسم رضایی ، بهداد سلیمی ، روح الله سوادکوهی ، علیرضا ارجین ،جاسم دلاوری ، هادی خناری نژاد ، مسعود حسن زاده و محمد رضا براری ، به عنوان کاروان حسینی مدال آوران جهانی و المپیک راهی کربلا معلی شدند.
قهرمانان و مدال آوران مسابقات جهانی و المپیکی مازندران پیش از اعزام با حضور درمزار 2 تن از شهدای گمنام تدفین شده در حسینیه عاشقان کربلا ساری ،زیارت عاشورا را قرائت و سینه زنی کردند.
قهرمانان ورزشی مازندران در گفت وگو با ایرنا گفتند :توکل به اهل بیت ( ع) به ویژه آقا امام حسین ( ع) قوت قلبی برای ورزشکاران در عرصه های داخلی و خارجی است.
قاسم رضایی دارنده مدال برنز کشتی فرنگی وزن 98 کیلوگرم المپیک 2016 ریو در گفت و گو با ایرنا از امام حسین ( ع) به عنوان امام آزاد اندیشان یاد کرد و گفت: امروز شور و هیجان اربعین حسینی برای مسلمانان جهان اسلام افتخاری بزرگ محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ورزشکاران همانند آحاد مردم ارادت ویژه ای به اهل بیت ( ع) دارند و ورزشکاران قبل از حضور در عرصه های رقابتی با یاد و نام معصومین وارد میدان می شوند.
بهداد سلیمی دارنده طلا دسته 105+ کیلوگرم وزنه برداری المپیک 2012 لندن نیز در مراسم بدرقه گفت: ارزش و آرمان های اهل بیت همواره در رفتار های اجتماعی قهرمانان ورزشکار تجلی پیدا می کند.
وی اضافه کرد: منش و کردار پهلوانی و قهرمانی ورزشکاران نظام جمهوری اسلامی بر گرفته از ائمه اطهار است و تمام سعی و تلاش بر این است که بتوانیم معصومین را الگوی اصلی خود قرار بدهیم.
وی حضور در اربعین حسینی را افتخاری برای ورزشکاران دانست و گفت: قهرمانان ورزشی مازندران در کنار هزاران نفر از مشتاقان امام حسین ( ع) ارادت خودشان را به آقا امام حسین (ع) ، ابوالفضل العباس و یاران باوفایش ابراز می کنند.
بر اساس آخرین آمارحج و زیارت مازندران تاکنون حدود 45 هزار زائر برای عزیمت به کربلا در سامانه مشتاقان اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کرویی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990

نظر شما