شناسهٔ خبر: 22631191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب اعلام پایان کار داعش توسط رئیس جمهوری و سردار قاسمی در رسانه های خارجی

تهران-ایرنا- رسانه های خارجی خبر اعلام پایان کار گروه تروریستی داعش توسط «حسن روحانی» رئیس جمهوری و سردار سرلشگر «قاسم سلیمانی» را بازتاب دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز در گزارش امروز (سه شنبه) خود در این باره نوشت: رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در سخنانی که به طور زنده از تلویزیون ایران پخش شد، پایان کار گروه داعش را اعلام کرد.
این خبرگزاری در ادامه خبر خود افزود: سرلشگر «قاسم سلیمانی» فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی که روز سه شنبه برای رهبر عالی ایران ارسال شد و سپاه نیوز وب سایت متعلق به سپاه آن را منتشر کرد، پایان داعش را اعلام کرد.
رسانه های ایران در سالهای اخیر اغلب ویدئوها و تصاویر سلیمانی فرمانده سپاه قدس به عنوان شاخه عملیات خارجی سپاه در خارج از مرزهای ایران را در صفوف مقدم درگیری ها علیه داعش در سوریه نشان داده اند.
هفته گذشته رسانه ای ایران تصاویری از سلیمانی را درمنطقه ابوکمال در شرق سوریه منتشر کردند؛ شهری که سلیمانی روز سه شنبه گفت آخرین قلعه داعش بوده که از سیطره داعش در منطقه خارج شده است.
سپاه پاسداران به عنوان قدرتمندترین نیروی نظامی ایران که همچنین امپراطوری اقتصادی میلیاردها دلاری را تحت کنترل دارد، طی سالها در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و دولت مرکزی عراق جنگیده است. بیش از هزاران نفر از نیروهای سپاه ازجمله فرماندهان ارشد آن در سوریه و عراق کشته شده اند.
تارنمای روزنامه میرور هم این خبر را با این عنوان بازتاب داد که «رئیس جمهوری ایران در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد داعش پایان یافت»
این گزارش هم به پیام سردار سلیمانی درباره پایان کار داعش اشاره کرده است.
این تارنمای انگلیس در ادامه به گزارش این هفته این تارنما اشاره کرده که نشان می داد نیروهای دولتی و شبه نظامیان چگونه مواضع اصلی داعش را در نزدیک مرز عراق بمباران کرده اند.
روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز دربازتاب اظهارات ریاست جمهوری نوشت: اظهارات رئیس جمهوری به دنبال نشست اتحادیه عرب مطرح شد که در آن عربستان از کشورهای منطقه خواست در مقابل نقش «بی ثبات کننده» ایران متحد شوند.
ایندیپندنت اشاره به پیام سردار سلیمانی درباره پایان کار داعش افزود: در بیانیه سپاه همچنین از متحدش، گروه شبه نظامی حزب الله لبنان، به دلیل نقش «سازنده» آن در این جنگ قدردانی شده است.
شبه نظامیان ایرانی به تقویت حکومت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از سال 2014 (1393) تاکنون علیه اپوزیسیون میانه رو و تندروها کمک کرده اند. دست کم 1000 جنگجوی ایرانی که برخی از آنها پناهجویان افغان هستند در این جنگ جان خود را از دست داده اند.
روزنامه انگلیسی در ادامه خبر خود افزود: شبه نظامیانی که ایران حمایت مالی از آنها را برعهده دارد، در سراسر مرز عراق بخشی از ائتلاف عراقی را تشکیل می دهند که داعش را ژوئن (خرداد) گذشته داعش را از موصل خارج کرد و در نابودی این گروه در این کشور موفق شد.
سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نیز دوشنبه شب (دیشب) در سخنرانی تلویزیونی از بیروت گفت که به محض این که دولت مرکزی عراق پیروزی قطعی خود را اعلام کند این گروه حاضر است نیروهایش را از عراق خارج کند.
اظهارات روحانی و سید حسن نصرالله به دبال نشست روز یکشنبه اتحادیه عرب در قاهره مطرح شد که عربستان از کشورهای منطقه خواست علیه ایران به عنوان رقیب منطقه ای اش و به دلیل نقش «بی ثبات کننده» آن در بسیاری از درگیری ها خاورمیانه متحد شوند.
ایندیپندنت در پایان نوشت: تنش ها بین تهران و ریاض به دنبال شلیک موشک از سوی شورشیان حوثی دریمن به عربستان در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان) و استعفای تکان دهنده «سعد الحریری» نخست وزیر سنی لبنان که عمدتا گفته می شود مقامات سعودی سازمان دهی آن را برعهده داشته اند، بالا گرفت.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری در پنجمین کنگره سراسری خانه کارگر از رزمندگان اسلام، دیپلمات های کشور، دولت و ملت، رهبر معظم انقلاب ، نیروهای مسلح، ملت ایران، عراق و سوریه و لبنان بخاطر پایان گروهی که جز شر و نکبت و ویرانی و آدم کشی و توحش چیزی به همراه نداشت، تشکر کرد.
وی ادامه داد: این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح، ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی قدس، سردار سلیمانی و به همه نیروهای نیروهایی که تلاش کردند تبریک می گوییم، همچنین به دیپلمات ها تبریک می گوییم که در اجلاس آستانه تلاش کردند برای اینکه منطقه را به صلح، ثبات و امنیت برگردانند.
اروپام**9158**1479
مترجم: بهجت عباسی **ناشر:حسن سالک رضائی

انتهای پیام /*

نظر شما