شناسهٔ خبر: 22630954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کار آفرین معلول ایرانشهری "خواستن توانستن" را معنا کرد/ اشتغالزایی برای 7 نفر در ایرانشهر

جوان معلول ایرانشهری یک استخر پرورش ماهی در روستا احداث و فرصت اشتغالزایی مناسبی ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پهره، رهبر معظم انقلاب می فرماید بسیاری از پیشرفت های کشور مرهون تفکر بسیجی است و این بیان زیبا و شیوا رهبر انقلاب را یک جوان معلول ایرانشهری با اشتغالزایی در روستا ثابت کرده است.

یاسین آتشکار جوان 29 ساله اهل روستای دامن ایرانشهر با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی سپاه شهرستانی ایرانشهر، با وجود معلولیت از ناحیه پا، توانسته یک استخر پرورش ماهی را احداث کند و علاوه بر اشتغالزایی خود، فرصت شغلی مناسبی برای دوستانش فراهم کند.

این جوان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره، با تشکر از حمایت ها و همکاری بسیج سازندگی اظهار داشت: پس از فارغ التحصیلی دانشگاه چند سالی به همراه دوستانم بیکار بودم و معلولیتم این مشکل را بیشتر می کرد اما به لطف آشنایی با بسیج سازندگی سپاه شهرستانی ایرانشهر توانسته ام امروز به یک کارآفرین در زمینه شیلات تبدیل شوم.

یاسین آتشکار گفت: با حمایت ها و مشارکت شبانه روزی بسیج سازندگی و دریافت 200میلیون ریال تسهیلات یک استخر پرورش ماهی هزار متری را احداث کردم و به سفره زندگی خانواده ام رونق بخشیدم.

وی افزود: با احداث این استخر پرورش ماهی علاوه بر خودم، برای چهار نفر از دوستانم به طور مستقیم و سه نفر دیگر برای توزیع و فروش اشتغالزایی شده است و سعی خواهم کرد در آینده با گسترش آن تولید و اشتغالزایی را افزایش دهم.

آتشکار تصریح کرد: ظرفیت این استخر ماهی دو هزار قطعه ای است و سالانه بین 400 الی 500 کیلوگرم در یک دوره زمانی برداشت می کنم.

جوان ایرانشهری در پایان خاطر نشان کرد: به همه جوانان جویای کار  توصیه می کنم برای داشتن یک شغل مناسب از ظرفیت های بی نظیر بومی منطقه در راستای تولید و اشتغالزایی استفاده کنند و در این راه از تسهیلات مناسب بسیج سازندگی و سپاه بهره گیری کنند و مطمئن باشند در هر قدم از کار با آنها همراه خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما