شناسهٔ خبر: 22630452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نکات اخلاقی مطهری از اضمحلال داعش

ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد + معرفی داعشی های وطنی

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش ابزار دست آمریکا، صهیونیسم و عربستان بوده گفت که امروز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.
 
به گزارش جهان نيوز، علی مطهری طی یادداشتی نوشته است:اگر بخواهیم برای پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی بر داعش نمونه‌ای در تاریخ پیدا کنیم، باید از پیروزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر خوارج یاد کنیم. زمانی که جنایت‌ها و خشونت‌های خوارج را در تاریخ می‌خواندیم با خود می‌گفتیم چگونه چنین افرادی با ادعای ایمان اسلامی در صدر اسلام پیدا شدند.

پیدایش داعش در زمان ما ثابت کرد که استعداد پدید آمدن گروه‌هایی مثل خوارج همیشه وجود دارد. آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند.

داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست. علی علیه‌السلام خوارج را چنین توصیف می‌کند:
«مردمی خشن، فاقد اندیشه عالی و احساسات لطیف. مردمی پست، برده‌صفت، اوباش که از هر گوشه‌ای جمع شده‌اند. اینها کسانی هستند که باید اول تعلیمات ببینند، آداب اسلامی به آنها تعلیم داده شود، در فرهنگ و ثقافت اسلامی خبرویت پیدا کنند. باید بر اینها قیّم حکومت کند.»

این توصیف بر خوارج امروز یعنی گروه داعش نیز صدق می‌کند. واقعاً نیاز به یک روان‌شناسی و تحقیق عمیق اعتقادی و روانی درباره این گروه است که چگونه تعداد قابل توجهی از جوانان کشورهای اسلامی به این گروه پیوستند و حاضر به فداکاری بودند به طوری که طبق گزارش سردار سلیمانی حدود شش هزار نفر از آنها در عملیات انتحاری، خود را منفجر کردند.

شهید آیت‌الله مطهری می‌گویند گروه خوارج منقرض شده ولی روح خارجی‌گری ممکن است در برخی از ما وجود داشته باشد. امروز نیز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

* داعشی های وطنی چه کسانی هستند؟

در همین حال، دکتر محمد صادق کوشکی طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش درباره ویژگی های داعشی های وطنی نوشت: ۱-هر چند از شر دولت داعش خلاص شدیم، اما خدا کند سردارانی پیدا شوند و شر داعشی‌های مقیم برخی روزنامه‌های وطنی را از سر ملت کم کنند.

۲-انصافا باید اعتراف کنیم که داعشی های عراق و شام، جوانمرد تر و بامرامتر از داعشی های مقیم برخی روزنامه های وطنی بودند و اگر باقی می ماندند، بعید نبود که برای گذراندن آموزشهای تکمیلی در عرصه هایی مانند: بی وجدانی، بی شرافتی، وقاحت و....در محضر داعشی های مقیم مطبوعات وطنی زانو بزنند و شاگردی کنند .

۳-داعشی های مطبوعات ایرانی ، همان هایی هستند که شش سال پیش در روزنامه هایشان ، حضور مدافعان حرم در سوریه را محکوم کرده و مدافعان حرم را مدافعان دیکتاتوری خاندان اسد، نامیدند و حتی برای حفظ ظاهر هم ،حاضر نشدند از این تحلیل و توصیف احمقانه عذر خواهی کنند.  

۴-داعشی های وطنی همان هایی هستند که با افتخار ، تا مدتها تحلیلها و تفسیرهای رسانه های سعودی درباره مشارکت بچه های سپاه در «سرکوب و قتل عام مردم سوریه » را در روزنامه هایشان ترجمه و چاپ می کردند و سپاه و نظام را به این دلیل ، مستحق سرزنش و نکوهش میخواندند.

۵- داعشی های وطنی همان هایی هستند که ، با اصرار تمام در فضای مجازی به دنبال اثبات حقوقهای میلیونی مدافعان حرم بودند . و کنایه های زهر آلودشان، پیوسته و مدام ، قلبهای داغدار و جگر های سوخته خانواده شهدای مدافع حرم را نشانه می رفت .

۶-داعشی های وطنی همان هایی هستند که ، لحظه و ثانیه ای از تهاجم به سپاه و بسیج و آمران به معروف و حجاب و عفاف و حکومت دینی و  مقدسات اسلامی در روزنامه ها و مجلاتشان غافل نشده اند ، همان هایی که به صراحت در روزنامه هایشان قصاص را «ضد انسانی » خواندند و امام و نظام را برای اجرای عدالت در حق تروریستهای مجاهد خلق، جنایتکار و ظالم لقب داده اند.

۷- راستی تا کی باید این داعشی های خون خوار تر از «البغدادی » را تحمل کنیم . آیا روزی خواهد رسید که پاک سازی عرصه رسانه های داخلی از لوث وجود داعش را جشن بگیریم؟

نظر شما